- 1 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
- 3 Kokosanka została pingwinem roku 2024 (21 opinii)
- 4 Koń z Gdyni na gigancie (86 opinii)
- 5 Kokosanka walczy o tytuł pingwina roku. Jest w finale (14 opinii)
- 6 58 psów zabrano z nielegalnej hodowli (244 opinie)
Dzik gigant upolowany pod Trójmiastem
Dzik gigant może ważyć nawet ponad 200 kg i dostał przydomek "hogzilla" (od angielskiego "hog", czyli wieprz). Myśliwy z gdańskiego koła łowieckiego upolował olbrzymiego dzika, a zdjęciem pochwalił się w sieci.
Dzik gigant upolowany pod Trójmiastem
- Żuławska "hogzilla" pokonana - napisali myśliwi z Koła Łowieckiego Hodowca z Gdańska.
Rozmiary zwierzęcia - jako trofeum - mogą zagwarantować myśliwemu "strefę medalową".
"Hogzilla" może ważyć nawet ponad 200 kg
Jak usłyszeliśmy od Wojciecha Mańkiewicza, prezesa Koła Łowieckiego Hodowca, nie wiadomo dokładnie, ile dzik waży, ponieważ na razie myśliwi nie mają do niego dostępu. Chodzi o procedury związane z chorobą ASF (afrykański pomór świń). Nasz rozmówca szacuje jednak wagę odyńca na ponad 200 kg.
Upolowany dzik był prawdopodobnie dość wiekowym zwierzęciem. Dożywają one zwykle około 27 lat. Samce osiągają wagę nawet 320 kg, a samice - 140 kg.
Opinie wybrane
-
2023-01-23 12:12
I po co ten hejt? (131)
Zakładam że 90 proc. piszących tu komentarze hejtujące myśliwego, w lodówce ma szyneczki, kiełbaski, paszteciki i paróweczki.
Czego oczom nie widać, tego sercu nie żal? Kiełbasę fajnie sobie pokroić na talerz, ale już sposób pozyskania mięsa budzi sprzeciw, bo "miało oczy i oddychało"? Człowiek je mięso od zarania dziejów. Od zarania dziejów poluje na zwierzęta. Myśliwi, działajacy w legalnych kołach, muszą polować, bo do tego obliguje ich ministerstwo środowiska.- 1690 813
-
2023-01-26 10:00
Facio
Witam nie powiem ze nalezy zakazac polowan tylko kto poluje??lekarze sedziowie policjanci wojskowi wysokiego szczebla Ci co maja glownie kase .Dostac sie do zwiazku jest dosc ciezko wiec to raczej nie dla zwyklych ludzi ,,sport".
- 1 0
-
2023-01-25 19:26
Muszą polować
A po polowaniu medale alkohol i imprezy. Dumni z tego jacy to oni prawdziwi mężczyźni. To co jemy pochodzi z uboju nie dla przyjemności. Tak się stało, że jakiś Szatan stworzył ten Świat, że żeby przeżyć trzeba zabijać ale nie dla medali i rozrywki.
- 0 0
-
2023-01-25 18:09
Co innego
Co innego zabijać dla jedzenia, co innego dla przyjemności, nie czaisz tego?
- 0 0
-
2023-01-25 18:01
Odp
Co innego zwierze wolne, które mogło żyć co innego trofeum na kominku i punkty do mistrzostw w zabijaniu. Ja widzę różnicę. Tak wiem selekcja i nadzór myśliwych, ja jednak sądzę, że natura lepiej sobie z tym radzi.
- 0 0
-
2023-01-25 13:20
Na odstrzał żubrów, psów i innych myśliwych też są biedaki zobligowani ? Jak chcą strzelać to do klubu strzeleckiego niech się zapiszą. Do polowań nikt nie zmusza.
- 0 0
-
2023-01-25 12:20
Co innego polować aby zaspokoić głód co innego zabijać dla przyjemności
- 0 0
-
2023-01-25 11:06
I po co .....
Polowanie dla mięsa skór itd. ok, polowanie na szkodniki ok, robienie sportu z odbierania życia nie ok, strzelanie do żywych stworzeń by rozładować stres i się dowartościować tym bardziej nie ok, to tyle w temacie
- 0 0
-
2023-01-25 06:54
Graruluję piękna sztuka,chciałbym zobaczy jego trofea Darz Bór.7
- 1 1
-
2023-01-25 05:22
Biedak umierał z głodu to zabił dzika żeby się najeść
Super
- 0 0
-
2023-01-24 20:22
Jz
Zgodzę się, jemy mięso pomimo tego, że nie jesteśmy mięsożerni. Ale po co zabijać zwierzynę leśna (wolną),ktora i tak średnio nadają się do spożycia.?
- 0 0
-
2023-01-24 15:57
XYZ
ale polować dla przyjemnosci ????!!!!
- 0 0
-
2023-01-24 05:18
Witek
Nie wszyscy moga jeść mięso i to nie dlatego ,że nie lubią ale tego też nie wiesz...a piszesz. Kiedy bycie myśliwym było potrzebne by przeżyć ? To było dawno jeszcze przed wynalezieniem broni palnej. Aktualnie jest to przyjemność i to taka nie równa bo przeciwna strona nie ma szans na obronę. Strzelectwo to sport w tych czasach. A jak lubisz
Nie wszyscy moga jeść mięso i to nie dlatego ,że nie lubią ale tego też nie wiesz...a piszesz. Kiedy bycie myśliwym było potrzebne by przeżyć ? To było dawno jeszcze przed wynalezieniem broni palnej. Aktualnie jest to przyjemność i to taka nie równa bo przeciwna strona nie ma szans na obronę. Strzelectwo to sport w tych czasach. A jak lubisz naprawdę strzelac to jedz na ukraine ...ale nie przecież tam bedzie ktoś kto odpowie na mój " gest"...No co kompleksy trzeba leczyć więc zapraszam do doktora. I tak nie zrozumiesz bo oprócz protein jesz lektyne którs z twoim marketingiem zmiekcza mózg...
- 0 1
-
2023-01-24 05:17
nie ma czym się chwalić
Myśliwi są od tego aby regulować ilość zwierzyny, ale zabijanie najsilniejszych osobników danego gatunku to głupota. To powinno być zabronione.
- 0 0
-
2023-01-23 22:38
Nic nie muszą
Wolny wybór.
Być mordercą zwierząt albo obrońcą- 0 0
-
2023-01-23 21:36
dlaczego...
Dlaczego ten Pan zasłania twarz?
- 1 1
-
2023-01-23 21:33
piep.....nie, zabijają dla przyjemności - to wszystko, nazywajmy rzeczy po imieniu
obliguje ? - weź człowieku. Ktoś im każe biegać ze strzelbą w lesie i strzelać do zwierząt? Robią to bo to lubią, nazywają to swoim hobby, aż się trzęsą z podniecenia jak jadą z kolegami na polowanie.
- 2 1
-
2023-01-23 21:02
Ja nie mam, jestem weganinem i z założenia generuje zabijanie dla zabawy.
- 0 0
-
2023-01-23 20:28
Nie muszą polować,nikt nikogo nie zmusza do dzialania w kołach łowieckich,robią to bo mają przyjemność z zabijania,nie jem mięsa,więc nie kreci mnie pokrojona na talerzyku kiełbaska
- 3 1
-
2023-01-23 19:03
wy dzika mylicie z rowerzystą, z cudzą żoną, z pieskiem na smycz, z żubrem z neprutum kumplem strzelającym, z zającem, z
chłopcem, ten pijany strzelec się cieszy że zabił śpiącego staruszka
- 5 1
-
2023-01-23 18:38
Zgoda, ale
Pełna zgoda jesteśmy miesozercami i jeśli myśliwy zabija, żeby później w domu zjeść to co upolował to również pełna zgoda. Inaczej sprawa wyglada jeśli myśliwy nie zabiera upolowanej zwierzyny bo zabija dla przyjemności . Jak to nazwiesz?
- 4 1
-
2023-01-23 18:35
Dobry dzik
Pieknie napisane
- 1 0
-
2023-01-23 18:33
Dłużej polują niż uprawiają zboże
Veganizm to jest wymyśl naszych czasów. A taki duży dzik mógł zrobić krzywdę. Dobrze że został w porę ustrzelony.
- 6 6
-
2023-01-23 16:50
mało myśliwi inaczej paskudnie bezmyślni (1)
Człowiek je mięso od zarania dziejów, jak tylko to mógł jeść. A jak tylko to mógł jeść, to musiał polować.
Dziś nie musi polować, bo może jeść nie tylko mięso. Zresztą kto jej dziczyznę? Wąska garstka "myśliwych".
Myśliwi obecnie nie są ani potrzebni, ani nikt ich nie obliguje. Polują dla samego faktu zabijania. Zrzeszają się byCzłowiek je mięso od zarania dziejów, jak tylko to mógł jeść. A jak tylko to mógł jeść, to musiał polować.
Dziś nie musi polować, bo może jeść nie tylko mięso. Zresztą kto jej dziczyznę? Wąska garstka "myśliwych".
Myśliwi obecnie nie są ani potrzebni, ani nikt ich nie obliguje. Polują dla samego faktu zabijania. Zrzeszają się by łatwiej im było dorabiać ideologię do swojej mniejszej czy większej "uciechy-dreszczyku" zabijania.
Wcale bym się nie zmartwiła gdyby kiedyś jakieś zwierzę "pozyskało" "tego kolegę" Marcina. Niestety myśliwi to tchórze, stający do nierównej walki, co tylko podkreśla tępą bezwzględność w przyjemności zabijania.
Mądry myśliwy pomyśli i może coś zrobi ze sobą, bezmyślnemu tłumaczyć - daremny trud.- 11 6
-
2023-01-23 18:05
za dużo TV
co to znaczy nierówna walka? Czy drapieżnik polujący na zwierzynę toczy sprawiedliwą czy nierówną walkę? Czy lew zabijający 4-10 razy lżejszą gazelę robi to na równych warunkach? Co to są te równe warunki w środowisku? Lew ma siłę i szybkość, my mamy umysł i każdy korzysta z tego co otrzymał od matki natury.
- 6 4
-
2023-01-23 16:12
(2)
Nawet czołowi kucharze z gwiazdkami Michelin, są przeciwni polowaniom ! Co innego zabijać, a co innego dostać gotowy produkt ! Jajko, to tez życie !
- 4 6
-
2023-01-23 17:32
No z tym jajkiem to lekka przesada... (1)
Technicznie to nawet nie jest embrion. Nioski znoszą jaja niezapłodnione, to właściwie jest kurzy okres. Smacznego!
- 2 1
-
2023-01-23 18:49
Chyba owulacja, nie okres.
- 4 0
-
2023-01-23 16:05
Nie mam nic do myśliwych, ale to powinnien być zawód, do którego mieliby dostęp nieliczni - osoby naprawdę znające się na przyrodzie, kierujące jakimś kodeksem etycznym itp. A nie, że strzela do "krzyżówki", a zabija cyraneczkę...
- 10 2
-
2023-01-23 15:36
(1)
hmm,, a to musimy polować na dziki by zdobywać mięso? miliony zarzynanych dziennie krów, świń i kurczaków zalegających w hipermarketach już nie wystarcza?
- 10 4
-
2023-01-23 20:13
Dokładnie tak. Brednie tzw myśliwych w czasach nadprodukcji żywności są żałosne i tylko i**ota w to uwierzy. Chwalenie się zabiciem jakiejś żywej istoty jest wyjątkowo prymitywne i głupie.
- 7 4
-
2023-01-23 15:13
Fantasta
Ja nie mam. Przeproś teraz
- 1 2
-
2023-01-23 15:12
Czym innym zabijanie dla mięsa, a czym innym dla przyjemności.
Teraz widzisz różnicę?
- 6 4
-
2023-01-23 14:25
tu chodzi o zabijanie dla przyjemności
- 13 5
-
2023-01-23 14:02
brawo (2)
przyda sie taki bohater z tym swoim sztucerkiem jak bedzie trzeba Ojczyzny bronić a nie on pierwszy sp...doli bo tylko mameja do zwierząt umie strzelać
- 19 10
-
2023-01-23 14:15
Chyba, że pomyli wroga z dzikiem. (1)
Bo zdarzało im się pomylić psy, rowerzystów, spacerowiczów, biegaczy, innych myśliwych.. z dzikiem, to może i wtedy się pomylą.
- 17 3
-
2023-01-24 07:19
Jak masz 2 promile
To można się pomylić przy strzale
- 2 2
-
2023-01-23 13:56
humanitarne pozyskanie mięsa a strzelanie dla zabawy to różnica (1)
- 16 4
-
2023-01-23 18:00
ale to jest humanitarne
po postrzale z .308 win dzik przechodzi tylko jeden krok po czym traci świadomość. Taki pocisk przechodzi przez całego dzika nawet jak się go trafi po ukosie. Bardzo szybkie wykrwawienie i bardzo popularny kaliber.
- 4 7
-
2023-01-23 13:51
Polowanie
Ludzie polowali aby zdobyć pożywienie i nakarmić rodzinę. Obecnie jest to hobby ,jeden cel zabić dla przyjemności,oszalali ludzie strzelają do wszystkiego co się w lesie rusza, czasami nawet do siebie.
Jeden wariat kazał kiedyś wycinać wszystkie drzewa a obecnie jest pogrom dzików jako zagrożenie, zagrożenie nieudowodnione,za ostrzał ci pseudo myśliwi otrzymują zapłatę- 24 7
-
2023-01-23 13:47
Nie mam w lodówce szyneczki, nie noszę rzeczy ze skóry, czy hejtuję ? (2)
Nie, bo to co piszę to prawda: 90 procent myśliwych to patologia, alkoholicy, nie umiejący polować, gdyż często ( ! często- jest na to statystyka) strzelają do ludzi, psów na drogach leśnych idących nawet na smyczy ( jak ostatnio), do łosic z małymi, itp. Aha, podobno omyłkowo..., czyli nie widzą i nie powinni uprawiać tego ,,rzemiosła". Niestety, znam wielu, ale zerwałem kontakt.
- 40 18
-
2023-01-23 17:54
na 90% jesteś głupcem
bo swoje opinie kształtujesz w oparciu o przekaz medialny. Nigdy nie widziałeś 90% myśliwych, nie prowadziłeś też badań na reprezentatywnej grupie by stwierdzić że to pijacy.
- 7 17
-
2023-01-23 14:08
Sedno
- 11 6
-
2023-01-23 13:29
Od zarania dziejów.. (4)
Tyle, że kiedyś to była uczciwa walka. Myśliwy musiał ofiarę wytropić i ubić dzięki sprytowi i sile własnych mięśni. Dziś zwabiacie zwierza do paśnika i walicie z broni palnej z daleka, jak jakieś tchórze.
- 24 9
-
2023-01-23 14:31
To nigdy nie była uczciwa walka (3)
Ponieważ myśliwi używali narzędzi - włócznie, łuki itp. Dziś jesteśmy jeszcze bardziej sprytni niż w tamtych czasach i używamy broni palnej. Kto zabronił dzikowi ewolucji w tym kierunku?
- 12 12
-
2023-01-24 00:59
Używanie broni nie świadczy o indywidualnym sprycie i inteligencji, lecz o technologicznym postępie.
Tak samo jak smartfon są wysokim osiągnięciem technicznym, ale używane do tiktoka prowadzą do masowej intelektualnej degradacji.
- 3 1
-
2023-01-23 17:09
Kto? Natura. (1)
Kiedy zaczniesz polować na małe dzieci? One też bezbronne, natura nie wyposażyła w środki obrony przed pijanym myśliwym.
- 7 5
-
2023-01-23 17:53
wyposażyła, ta broń nazywa się ich ojcem
oraz umową społeczną jaką jest prawo
- 5 3
-
2023-01-23 13:00
Mylisz zabijanie dla sportu (zabawy) z zabijaniem dla jedzenia.
- 23 2
-
2023-01-23 12:42
Jest różnica w zabijaniu w celu pozyskania pożywienia a w zabijaniu dla zabawy/sportu! (4)
- 49 5
-
2023-01-23 13:36
(3)
Oba można połączyć. Zabijasz dla sportu, a po polowaniu robisz sobie kiełbaski.
- 16 21
-
2023-01-23 13:52
Nie, bo znajomy myśliwy zabija jelonki i nie bierze mięsa, i on nie jest wyjątkiem ( mieszka w Gdańsku) (2)
- 12 4
-
2023-01-24 11:25
szkoda, że nie zabija swoich bombelków.
- 0 2
-
2023-01-23 23:15
W takim razie sprzedaje to mięsko i ktoś inny je bierze :)
- 3 1
-
2023-01-23 12:29
M. (2)
Nie jem mięsa ,które biega mi koło bloku .
- 18 15
-
2023-01-23 13:51
(1)
To rozumiem, że wszystkie psy, koty i szczury mogą czuć się bezpiecznie?
- 13 5
-
2023-01-23 19:08
M.
Tak . I dziki też ;)
- 7 0
-
2023-01-23 12:28
Chyba w tym hejcie, nie chodzi o to, że zabił dzika.. (5)
bo to jest nic nadzwyczajnego, a odstrzał jest czasem nawet potrzebny. Tylko o to, że kolega Marcin stał się jakimś bohaterem i dostaje gratulacje - pytam się za co? Bo wycelował ze sztucera i strzelił? To inaczej zabija się 100kg dzika, a inaczej 300kg? Ja rozumiem jeszcze jakby go tropił przez tydzień i na koniec zadźgał nożem w heroicznej
bo to jest nic nadzwyczajnego, a odstrzał jest czasem nawet potrzebny. Tylko o to, że kolega Marcin stał się jakimś bohaterem i dostaje gratulacje - pytam się za co? Bo wycelował ze sztucera i strzelił? To inaczej zabija się 100kg dzika, a inaczej 300kg? Ja rozumiem jeszcze jakby go tropił przez tydzień i na koniec zadźgał nożem w heroicznej walce. Albo przechodził i uratował w ten sposób rodzinę na spacerze, którą dzik zaatakował. No chyba, że czegoś nie wiem o tej akcji, ale z opisu nic więcej nie wynika.
- 90 11
-
2023-01-23 17:27
No właśnie. Jakby mięsożerny Marcin zabiłby dzika swoimi mięsożernymi kłami w równej walce na mięśnie to byłby bohaterem, a tak co to za wyczyn zabić Bogu ducha zwierzę z odległości 300 metrów że sztucera? Mamy być mu wdzięczni że nie zabił przypadkowego człowieka, tak jak ostatnio im się zdarza?
- 20 3
-
2023-01-23 16:00
O tym samym pomyślałem. Do tego jeszcze kamera z termowizją albo dron lub też wszystko razem. To nie jest polowanie tylko technologiczne zabójstwo !
- 24 3
-
2023-01-23 15:40
Tak
- 2 0
-
2023-01-23 15:39
nie czytałeś, że go tropił? nie jest powiedziane, że ktoś tropi i wytropi i utłucze
- 0 13
-
2023-01-23 14:27
I to jest Ł.C. ...
... najlepsza, konstruktywna odpowiedź w tym temacie. Dzięki.
- 16 3
-
2023-01-23 12:26
Jest olbrzymia różnica (20)
Pomiędzy ubojem w ramach hodowli, kiedy zwierzę ginie w możliwie szybki sposób nie powodujący zbędnego cierpienia, mięso idzie na spożywkę, kości do zmielenia, skóra do dalszej obróbki, a strzelaniem do wolnożyjących zwierzaków, bo któryś ma nieszczęście być "wyjątkowm okazem" i musi zginąć dla "pozyskania medalu". To jest mordowanie dla przyjemności i zaspokojenia własnego ego, nic więcej.
- 88 53
-
2023-01-23 23:11
Proszę się doszkolić w tej kwestii i dowiedzieć jak zwierzęta hodowane umierają na zawały serca, aby jak najszybciej zaspokoić głód ludzi
- 1 0
-
2023-01-23 14:27
Porównywanie uboju w ramach hodowli do polowań jest strzałem w kolano (3)
Nic nie przyczynia się tak bardzo do degradacji środowiska jak właśnie hodowla bydła na mięso. Zatrważające, że takie posty piszą ludzie, którzy uważają się za obrońców środowiska i zwierząt.
- 25 8
-
2023-01-23 19:05
Tak, tak (2)
Zdecydowanie etyczniej jak postrzelony przed pijanego myśliweczka zwierzak kona godzinami na babrzysku. Jasne.
- 8 6
-
2023-01-29 21:00
nikt nie kona godzinami. puszcza sie psa lub tropi po krwi i dobija sie zwierze. polowania tylko na filmach widziales
- 0 0
-
2023-01-23 20:59
Nie twierdzę, że etycznie
Reaguje tylko na porównanie gloryfikujące hodowlę. Porównanie w stylu grypa do AIDS. Jeśli już tworzycie argumenty, to z głową.
- 8 1
-
2023-01-23 14:10
owszem, jest różnica (1)
tylko chyba nie załapałeś jaka. Zwierzę hodowane na mięso, karmione jest najtańszymi mieszankami, byle urosło. Od małego żyje i rośnie w absurdalnych wręcz warunkach, często na przestrzeni tak małej ,że nie ma się jak swobodnie poruszać. Że Ty widziałeś krowę na polu, kurę na wsi nie znaczy ,że tak żyje to co trafia na sklepowe półki. Zwierzę
tylko chyba nie załapałeś jaka. Zwierzę hodowane na mięso, karmione jest najtańszymi mieszankami, byle urosło. Od małego żyje i rośnie w absurdalnych wręcz warunkach, często na przestrzeni tak małej ,że nie ma się jak swobodnie poruszać. Że Ty widziałeś krowę na polu, kurę na wsi nie znaczy ,że tak żyje to co trafia na sklepowe półki. Zwierzę prowadzone do uboju , czuje co się święci. Widziałeś kiedyś jak zachowuje się krowa w rzeźni? Nie? Więc nie pitol nam tutaj o "humanitaryźmie" uboju i hodowli zwierząt. Przy tym biznesie - myślistwo to niewinna zabawa... Niestety
- 41 11
-
2023-01-23 19:07
Widziałem. Tylko że to był nowoczeny zakład
A nie stodoła Twojego wujka.
- 6 9
-
2023-01-23 13:35
A ty myślisz że jak jest wielki i medalowy to (6)
Idzie na śmietnik po zdjęciu? Odpowiadam że idzie też na mięso a medal to przy okazji
- 11 23
-
2023-01-23 20:52
O tak, smaczne mięso będzie ze starego dzika. Puknij się w łeb.
- 5 0
-
2023-01-23 19:09
Oczywiście
Chętni walą drzwiami i oknami po takie stare, przerośnięte mięso. Takie bajki opowiadaj dzieciom na dobranoc.
- 11 0
-
2023-01-23 14:35
(2)
do niczego sie nienadaje tylko bacutil, chyba ze do knasjpy kupia
- 11 3
-
2023-01-23 15:42
a na wolności do czego się nadawał? (1)
- 6 11
-
2023-01-23 21:42
A Ty do czego???
- 2 1
-
2023-01-23 13:51
Medal wstydu
- 28 13
-
2023-01-23 12:51
(5)
Ty weź jeszcze raz spójrz na to zdjęcie - ten dzik się uśmiecha, więc o co Ci chodzi?!
- 29 39
-
2023-01-23 20:44
Jedyny rozsądny
- 1 0
-
2023-01-23 13:51
Pycha zawsze poprzedza upadek, i Ty się uśmiechniesz (3)
- 28 11
-
2023-01-23 14:40
(2)
Już się śmieję widząc jaki rejwach się zrobił z powodu jednej dzikiej świnki. Za to nikt nie stara się zauważyć, że jesteśmy w trakcie szóstego wymierania gatunków na Ziemi, co w korelacji ze zmianami klimatu (pustynnienie) oraz rabunkową gospodarką zasobów doprowadzi do walki o zasoby i to jeszcze w tym stuleciu, a was jedna świnka martwi!!! Hahahaha!!!!!
- 12 24
-
2023-01-23 15:39
(1)
Mmmm, klasyczny whataboutism. To, że komuś przeszkadzają myśliwi nie oznacza, że nie przeszkadzają mu inne rzeczy
- 12 4
-
2023-01-23 16:41
Zostawcie tego dzika
Powiedział aktywista zajadając schabowego.
- 14 13
-
2023-01-23 12:20
(5)
Te 10 proc., które hejtuje, a mięsa nie je też ma na sumieniu życie zwierzątek. W końcu podczas prac polowych giną myszki, krety, ptaszki itp.
- 40 57
-
2023-01-25 00:12
Własnie, uprawa soi np przyczynia sie do
wymierania zwierząt. Gdzie tu obrona zwierząt? Zbyt się spolaryzowalismy jako ludzie, najidealniej by było jeść to co ziemia nam daje w naszym najbliższym otoczeniu, a nie powodować chore uprawy na końcu świata degradując tubylczy ekosystem... w imię pieniędzy, weganizmu i innych wymysłów!
- 2 0
-
2023-01-23 15:15
Hahaha
No błysnąłeś jak żarówka w kiblu
- 9 3
-
2023-01-23 12:30
(1)
rąbnij sie w czoło
- 16 19
-
2023-01-23 12:38
musiałby mieć
- 20 14
-
2023-01-23 12:22
Ale dostrzegasz różnicę między przypadkowym zabiciem ptaka przy pracach polowych a celowym strzelaniem do kaczek w parku z procy i chwaleniem się tym wśród znajomych?
- 74 32
-
2023-01-23 12:15
"muszą polować" (14)
A to ktoś zmusza do bycia myśliwym?
- 90 26
-
2023-01-23 12:23
nie, ale jak już zostaniesz myśliwym to musisz (1)
- 9 5
-
2023-01-23 15:33
to jak z księdzem - nie musiał nim zostać, ale skoro już...
- 14 1
-
2023-01-23 12:21
(11)
myśliwi to potrzebny zawód. Są odpowiedziali za regulację populacji, m.in. po to ,że człowiek - niestety - wszedł w terytoria zwierząt przerywając łańcuchy pokarmowe.
- 40 78
-
2023-01-23 20:36
To niech człowiek nie wchodzi w terytoria zwierząt,człowiek nie jest panem tego świata,ale niestety..jest największym szkodnikiem na tej planecie
- 9 3
-
2023-01-23 17:18
Myśliwy to najbardziej znienawidzone hobby dla osób zaburzonych
- 27 5
-
2023-01-23 16:02
Wierutna bzdura
Powtarzana tak często, że już nikt się nie zastanawia nad jej sensrm
- 5 1
-
2023-01-23 15:15
Hahaha (2)
To człowiek wprowadził deregulację niszcząc gatunki przez ten bandycki odstrzał. Natura sobie sama poradzi, tylko niech "myśliwi" nienprzeszkadzją
- 37 13
-
2023-01-23 16:36
Tak ? Natura sobie poradzi (1)
To czemu z człowiekiem nie może sobie poradzić? Pewnie jesteś z tych którzy korzystają z dobrą planety ale najbardziej krzyczysz zeby tego zaprzestać.
- 10 17
-
2023-01-23 17:06
Odstrzelenie wszystkie drapieżniki to napewno się polepszyć.
Miliony lat natura dawała sobie świetnie radę z regulacją populacji, aż człowiek wymyślił myśliwych.
- 21 5
-
2023-01-23 14:06
(4)
Kaczki też trzeba regulować?Albo zające, których populacja spada?
- 36 15
-
2023-01-23 23:06
Populacja zająców spada, bo jest więcej lisów, na które był wstrzymany odstrzał:)
- 3 0
-
2023-01-23 16:33
Spada? (2)
Skąd masz takie dane? Kolega ci powiedział? Na kaczki się poluje na zające też z tym że najpierw co do zajęcy polecam się douczyć zamiast powielać bzury usłyszane pod sklepem.akurat po zakazie polowań 30 lat temu(nie licząc kilku odstępstw) na zające populacja się odbudowała znacznie.jest ich od groma wystarczy zaświecić w nocy latarka na pole.ale skąd możesz wiedzieć jak siedzisz w domu przed tv.
- 16 21
-
2023-01-23 17:17
(1)
Polowania na ptaki nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia.
- 27 7
-
2023-01-23 20:43
Jedzenie?
- 3 3
-
2023-01-23 12:14
Primo (10)
Człowiek je mięso odkąd odkrył ogień - wcześniej żywił się roślinami. Secundo, jak człowiek jest takim mięsożercą, to może sam dla przykładu upolujesz zwierzynę tymi wielkimi kłami? Z reszta się zgadzam, jak ktoś je mięso, to powinien zobaczyć jak wyglada proces jego pozyskania.
- 54 101
-
2023-01-24 23:49
Sami cholera naukowcy
"Człowiek je mięso odkąd odkrył ogień - wcześniej żywił się roślinami." - są jeszcze plemiona, które jedzą surowe mięso (niegdyś była ich cała masa), do niedawna wszyscy Inuici (tzw. Eskimosi) na surowo spożywali to co upolowali (na lodowej pustyni drzewa nie rosną). Następnie nowocześni ekoterroryści zakazali im tradycyjnego stylu życia i dla
"Człowiek je mięso odkąd odkrył ogień - wcześniej żywił się roślinami." - są jeszcze plemiona, które jedzą surowe mięso (niegdyś była ich cała masa), do niedawna wszyscy Inuici (tzw. Eskimosi) na surowo spożywali to co upolowali (na lodowej pustyni drzewa nie rosną). Następnie nowocześni ekoterroryści zakazali im tradycyjnego stylu życia i dla otarcia łez dali im alkohol, i w ten sposób "ekologia" zwyciężyła. Cała Syberia je ryby na surowo, zamrożoną rybę kroi się ostrym nożem w cieniutkie plasterki - wyśmienita.
Dlatego różne pseudonaukowe brednie o tym że człowiek z natury jest łagodnym roślinożercąmożna włożyć między bajki.- 6 1
-
2023-01-23 20:41
Nie sadze ze myśliwy nie je mięsa bo widział jak zabija dzika (1)
- 4 2
-
2023-01-24 10:26
Sądzę, że mięsa z tak starego dzika
nikt nie je.
- 4 1
-
2023-01-23 12:20
(2)
człowiek jadł mięso od zawsze, już zanim zaczął być człowiekiem. Kły natomiast nie służą do polowania tylko do rozrywania.
- 65 16
-
2023-01-23 17:15
(1)
No to spróbuj swoimi ludzkimi "kłami" rozerwać skórę zwierzęcia, a później surowe mięso. Powodzenia!
- 13 20
-
2023-01-23 17:50
koleżanka mnie kiedyś ugryzła do krwi więc to chyba nie problem? Kurczak ma cieńszą skórę, a świnia taką samą jak my.
- 8 4
-
2023-01-23 12:18
(3)
Primo, człowiek jadł mięso od zawsze - zanim wynalazł ogień jadł surowe. Secundo, a Ty sam uprawiasz soję na swoje kotleciki?
- 110 35
-
2023-01-23 16:25
MIęso było dodatkiem do podstawowego żarcia jakim były rośliny koleś. Myśliwi historykami nie są. (2)
- 25 20
-
2023-01-23 18:22
(1)
czyli zarl czy nie zarl? Okresl sie
- 12 1
-
2023-01-23 20:06
jak dał rade upolować to żarł, jak nie dał rady to korzonki jadł
- 13 1
-
2023-01-23 12:13
w legalnych he,he to tylko teoria ,a z praktyką dużo ,dużo gorzej . (15)
- 63 56
-
2023-01-24 11:18
A są nielegalne?
- 1 0
-
2023-01-23 18:07
(6)
Zdjęcie przedstawia mordercę i jego ofiarę.Być może nawet jest to tzw.chrześcijanin który będzie modlił się do Boga o Jego przychylność podczas spożywania wieczerzy ze swoją ofiarą.
- 44 57
-
2023-01-23 20:05
ale akurat chrzescijanom i żydom bog kazal zjadac zwierzęta
W istocie, rabin Kuk wskazuje: Dlatego, że zapragnie dusza twoja pożywać mięsa, możesz pożywać mięso, ile tylko zapragnie dusza twoja (Księga Powtórzonego Prawa12:20), jako dowód na przyzwolenie jedzenia mięsa podyktowanego naszym pragnieniem, choć faktycznie to pragnienie możemy odeprzeć. Sam rabin Kuk jadał mięso tylko w szabat i święta.
- 8 6
-
2023-01-23 19:58
A być może lewak a jego żona miała 7 aborcji (4)
- 29 24
-
2023-01-23 20:32
(3)
Znam gorliwe katoliczki które miały niewiele mniej aborcji a dziś z różańcem w ręku siedzą w kościele i protestują za życiem od poczęcia
- 31 8
-
2023-01-24 10:23
Zrozumiały, bo sobie zrobiły i wiedzą, co się dokonało
Błogosławione, które sobie nie zrobiły i wiedziały od razu.
- 4 4
-
2023-01-24 06:43
To nie są katoliczki (1)
- 3 8
-
2023-01-24 07:06
Są są
To są zagubione owieczki, co wróciły do stada. Szczególnie cenne dla pasterza, jak głosi przypowieść
- 13 3
-
2023-01-23 12:18
taaa bo w TV tak powiedzieli (6)
- 31 39
-
2023-01-23 13:49
Nie, bo nie w tv a na fb mnóstwo relacji ze zdjęciami zastrzelonych ,,chybionych celów" (5)
mordownicy to a niemyśliwi, zresztą jedno co do zasady pokrywa się z drugim
- 53 29
-
2023-01-24 08:39
o matko to już zdjęcia z fb są bardziej wiarygodne niż oficjalne dane (2)
To kłusownictwo jest problemem i wszelkiego rodzaju patologia, która zawsze się znajdzie. Tak jak tutaj. Nie respektujesz legalnie działających kół łowieckich tylko szukasz "prawdy objawionej" na różnego rodzaju portalach. Bambinizacja postępuje.
- 12 4
-
2023-01-27 09:22
Pokaz (1)
różnice między tobą a klosownikiem !
- 0 4
-
2023-01-27 14:36
Pokaż różnicę między tobą a ćwierćinteligentem... a nie czekaj nie da się.
- 2 0
-
2023-01-23 17:58
Buda Ruska, kradziony Hrabia też się tak relaksował
Zabijał dla uspokojenia, morderca
- 15 9
-
2023-01-23 17:48
widziałeś kilka tych "chybionych celi" w całym swoim życiu i to jest dla ciebie wyznacznik
- 10 17
-
2023-01-23 12:06
Dzik wielki ale mięsko z niego nadaje się już tylko na karmę dla piesków i ............ kotów :))) (25)
Z takiego `kapcia` mięsko jest łykowate i trzeba mieć porządne zęby :)))
- 640 75
-
2023-01-25 13:07
Azbest22
Pasztet będzie ok
- 0 0
-
2023-01-24 16:05
Mielone sobie zrobić i ok .
- 0 0
-
2023-01-24 10:43
Mało tego . Mięso , a szczególnie słonina , z takigo starego odyńca na pewno jest śmierdzące , podobnie jak z niewykastrowanego knura .
- 0 0
-
2023-01-23 20:09
Odyniec
To nie tak, mięso takiego odyńca jest wspaniałe, musi jednak trochę poleżeć w zamrażarce, wiem to z własnego doświadczenia. Pozyskania gratuluję.
- 0 3
-
2023-01-23 17:42
Ja to bym zapolował na tego myśliwego
- 2 8
-
2023-01-23 14:49
Strzelec
Niemcy też zjedzą. Ze smakiem :-)
- 2 1
-
2023-01-23 14:39
Psów nie karmi się wieprzowiną. (2)
- 1 5
-
2023-01-23 18:16
Potwierdzam
Dla piesków tylko cielęcinka ewentualnie indyczek.
- 3 1
-
2023-01-23 15:27
Już lepiej wieprzowiną
Niż pszenicą, ryżem czy kukurydzą, których jest pełno w suchych karmach - i to nie tylko w tych najtańszych. Pies to mięsożerca, nie dość, że ze zbóż jego organizm ma zero pożytku, to jeszcze są przyczyną alergii.
- 8 1
-
2023-01-23 14:05
bzdurna opinia - a wyróżniona
- 2 3
-
2023-01-23 13:16
mjęsko z niego kiepskie
- 6 1
-
2023-01-23 13:00
przecież to nie dzik , tylko wilkołak (3)
mam nadzieję, że nie zadrapał pana myśliwego, ani nie ugryz bo jeśli tak to pan myśliwy będzie się zamieniał w wilkołaka przy każdej pełni Księżyca
- 10 5
-
2023-01-23 20:13
Odyniec
Pani/Panie, czyście Wy dzika pięknego nie widzieli. Toż to piękna sztuka.
- 0 0
-
2023-01-23 16:20
Dzikołak
- 7 1
-
2023-01-23 13:53
Wątpię, by zamienił się w lepszą istotę
- 8 6
-
2023-01-23 12:45
Jak jest łykowate to trzeba poddusić jeszcze jakieś 2 godzinny
- 16 3
-
2023-01-23 12:32
(6)
Mięsko pójdzie do ludzi.
Żaden pies ani kot tego nie tknie.- 43 12
-
2023-01-23 13:49
... (2)
odyńcowi po śmierci trzeba w najkrótszym czasie wyciąć zestaw narządów płciowo-moczowych.... inaczej mięso tak prześmierdnie, że żadne przyprawy nie pomogą....
- 17 4
-
2023-01-23 20:11
Dzik pozyskany
To prawda, zresztą całe reszty też. Wątroba i serce pycha.
Pozdrawiam.- 0 4
-
2023-01-23 14:07
Nie dość że strzelają, to jeszcze macają
Myśliwi = LPG
- 10 4
-
2023-01-23 13:32
(2)
biedronka bierze cały syf na konserwy , nawet to co na karmę się nie nadaje, tak jak z 3 tonami zdechłych makreli - sałatka pikantna i wszystko się sprzedało
- 17 5
-
2023-01-23 14:16
Ciekawe co mówisz.
Bo na razie afera z mięsem z ASF w konserwach była w wojsku polskim, za kadencji Antoniego Macierewicza.
- 13 9
-
2023-01-23 14:00
No i gitara. Nawet sr*czki nie miałem. Ciekawe jak zjeść żywą makrelę i to jeszcze w formie sałatki.
- 21 3
-
2023-01-23 12:24
(1)
ASF - tylko do utylizacji a nie na karmę
- 23 17
-
2023-01-23 15:43
zaden asf tylko wlosien ...
asf nie stwarza zadnego zagrozenia dla czlowieka .
- 17 2
-
2023-01-23 12:07
(15)
Wygląda jak jakiś prehistoryczny stwor... Ciekawe czy kiedyś wrócą dinozaury?
- 266 33
-
2023-01-25 07:58
Więcej takich myśliwych to na osiedlach bedom trawniki
- 0 0
-
2023-01-24 13:41
Odyniec
Wrócą jak znikną dwunożne małpy co chcąc pochwalić się w sieci zabija wszystko co się rusza mało tego za medal dali by się zerż... dla tego odyńca
- 1 0
-
2023-01-24 08:05
W lidlu czy biedronce?
j.w.
- 0 0
-
2023-01-24 05:46
Wrócą?
Czy dinozaury gdzieś się wybrały?
- 0 0
-
2023-01-23 22:55
Ten dzik to jest
Moby Dzik
- 4 1
-
2023-01-23 21:23
Sprawdźcie sobie dokładnie klasyfikację ptaków...
- 2 0
-
2023-01-23 13:18
Nie wrócą bo by się udusiły z braku tlenu (5)
w erze mezozoicznej tlenu było ponad 30 procent (dziś 21) a dwutlenku węgla było 6 razy więcej niż dzisiaj.
(Nie było za to głupawej Grety T).
Było cieplej niż dzisiaj o ok 10 C.
Nigdzie na ziemi nie istniała woda w stanie stałym czyli lód.
Żeby to wyjaśnić to powiem że przy 18 procentach tlenu człowieka boli głowa, maw erze mezozoicznej tlenu było ponad 30 procent (dziś 21) a dwutlenku węgla było 6 razy więcej niż dzisiaj.
(Nie było za to głupawej Grety T).
Było cieplej niż dzisiaj o ok 10 C.
Nigdzie na ziemi nie istniała woda w stanie stałym czyli lód.
Żeby to wyjaśnić to powiem że przy 18 procentach tlenu człowieka boli głowa, ma zawroty i mdłości, przy 16 procentach "odcina nogi", poniżej to już zgon.
Czyli mowa o jedynie 6 procentach mniej.
A dinozaury miały by ok 10 procent mniej.
Nie były by w stanie natlenic swoich wielkich ciał.
Ziemia zmienia cyklicznie swój stan atmosfery bez względu na to czy ludzie są czy ich nie ma i dzieje się to super szybko.
Np meteor 65 mln lat temu wypalił 1/3 tlenu.
Niedawno podmorski wulkan Toga wyparował tyle pary wodnej (zamienił ciepłem wodę morską w parę) że ekoPOmyleni wpadli w panikę że podwyższy to temperaturę globalna o 0,5 Celsjusza do roku 2035.
I co ma do tego człowiek ???
Gdyby na raz wybuchło 10 takich wulkanów co nie jest wykluczone to mamy ciepłej o 5 stopni i to bez wpływu człowieka.
W drugą stronę wulkany lądowe ochładzają klimat poprzez emisję SO2 które odbija promieniowanie słoneczne z powrotem w kosmos.
Wówczas mamy plagę głodu na świecie i ochłodzenie klimatu.
Paradoksalnie wyemitowany przez człowieka CO2 chroni nas przed tą sytuacją.
Wystarczy poczytać o XIX roku bez lata....
i milionach zmarłych z głodu po wybuchu wulkanu na Indonezji....- 23 13
-
2023-01-23 20:31
Masy kłamstw i przeinaczeń. (2)
Weźmy takie wulkan. Jego wybuch sprawia że pył przysłania słońce i promienie słoneczne nie docierają do ziemi. Nie ma żadnego braku lata. Poza tym rośliny potrzebują właśnie energii z promieni słonecznych, a nie ciepła, więc lato nie ma tu nic do rzeczy. Doucz się zanim będziesz pozował na znawcę.
- 4 1
-
2023-01-23 20:46
(1)
kolejny prosefor zaistnial
- 0 3
-
2023-01-24 00:07
Kwestionujesz to co jest napisane w komentarzu?
Może trochę merytorycznej dyskusji? Czy uważasz że Twoja prawda jest najlepsza i odrzucasz wszystkie argumenty? Zrób sobie eksperyment. Włóż kwiat do ciemnego poejmnika w ktorym cały czas będzie ciepło, ale bez dostępu światła. Podelwaj go i sprawdź jak będzie się rozwijał.
- 0 0
-
2023-01-23 13:55
Jak to policzyłeś?
Masz do tego jakiś obliczeniowy sprzęt?
- 1 7
-
2023-01-23 13:45
Sugerujesz Pulsar, że mogę się mylić i w czwartek lub w piątek nie wrócą?
To jakbyś splunął mi w twarz.
- 16 1
-
2023-01-23 13:14
Wrócą, słyszałem, że już w czwartek mają być, albo w piątek, chyba (2)
- 28 2
-
2023-01-23 14:08
Już są obok hali Targowej
- 2 3
-
2023-01-23 13:43
Zależy jaki będzie ruch na obwodnicy
- 19 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.