- 1 S. Łosowski: Muzyka musi mieć charakter (30 opinii)
- 2 Nocna wędrówka bobra z lisem po Gdyni (45 opinii)
- 3 Ulica będzie dłużej zamknięta przez żaby (39 opinii)
- 4 Papuga po przejściach szuka nowego domu (25 opinii)
- 5 Odłączyły się od matki i zgubiły na ulicy. Pomogli strażnicy (9 opinii)
- 6 Martwy wieloryb z Mikoszewa usunięty (39 opinii)
Myśliwy zabił wilka, bo pomylił go z lisem. Sąd go uniewinnił
Sąd w nieprawomocnym wyroku uniewinnił myśliwego, który w 2024 r. zastrzelił wilka o imieniu Lego. O nielegalnie odstrzelonym zwierzęciu poinformowali członkowie Stowarzyszenia dla Natury "Wilk". Mężczyzna sam zgłosił się na policję. Informował wówczas, że pomylił zwierzę z lisem.
- Sprawa wilka Lego. Zwierz odstrzelony, a odchowywał szczenięta
- Myśliwy pomylił wilka z lisem. "Nie upewnił się"
- Dziewiąty wilk odstrzelony nielegalnie
- Sąd po dwóch latach wydaje nieprawomocny wyrok: myśliwy niewinny
Sprawa wilka Lego. Zwierz odstrzelony, a odchowywał szczenięta
Wyrok, który zapadł kilka dni temu przed Sądem Rejonowym w Starogardzie Gdańskim, to finał głośnej sprawy z 2024 r.
Wówczas naukowcy z Katedry Ekologii i Zoologii Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego poinformowali o tym, że odstrzelono wilka, który odchowywał szczenięta. Do zabicia zwierzęcia, którego losy śledzili naukowcy niedługo po nagłośnieniu sprawy, przyznał się myśliwy z jednego z kół łowieckich. Sam zgłosił się na policję.
W sprawie prowadzone było prokuratorskie śledztwo.
Myśliwy pomylił wilka z lisem. "Nie upewnił się"
- Podejrzany przyznał się do popełnienia zarzuconego czynu. Z treści złożonych wyjaśnień wynika, że sądził, że strzela do lisa, przy czym nie upewnił się - mówiła w 2024 r. prok. Grażyna Wawryniuk, ówczesna rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Zarzucone myśliwemu przestępstwo zagrożone było karą:
- grzywny,
- ograniczenia wolności,
- pozbawienia wolności do lat 5.
Dziewiąty wilk odstrzelony nielegalnie
Stowarzyszenie dla Natury "Wilk" informowało, że to już dziewiąty zwierz spośród śledzonych przez nich za pomocą telemetrii GPS-GSM, który został nielegalnie zastrzelony.
- Jak wykazały nasze badania (Nowak i in. 2021. Biological Conservation 264: 109367), w Polsce co roku z broni palnej zabijanych jest co najmniej 140 wilków. Proceder ten nasilił się od połowy 2017 r., kiedy to ówczesny minister środowiska wprowadził możliwość całorocznego nocnego polowania na dziki przy wykorzystaniu celowniczych urządzeń termowizyjnych i noktowizyjnych. Urządzenia te pozwalają na łatwą identyfikację w ciemnościach wszystkich większych gatunków zwierząt, w tym wilków - informowali obrońcy przyrody.
Sąd po dwóch latach wydaje nieprawomocny wyrok: myśliwy niewinny
- Sąd Rejonowy w Starogardzie Gdańskim wyrokiem z 27 marca 2026 r. uniewinnił oskarżonego od zarzutu popełnienia przestępstwa z art. 181 par. 3 k.k. - mówi w rozmowie Trojmiasto.pl sędzia Mariusz Kaźmierczak z Sądu Okręgowego w Gdańsku.
Sąd Rejonowy uznał, że śmierć wilka Lego nie spowodowała istotnej szkody dla środowiska, co stanowiło jedno ze znamion przestępstwa zarzucanego oskarżonemu.
- Szczegóły rozstrzygnięcia znane będą po sporządzeniu przez sąd pisemnego uzasadnienia wyroku. Pisemne uzasadnienie wyroku sąd sporządza na wniosek stron. Termin do złożenia takiego wniosku wynosi siedem dni od dnia ogłoszenia wyroku. Jeżeli takie wnioski wpłyną (a należy założyć, że tak), to następnie sąd ma 14 dni na sporządzenie pisemnego uzasadnienia wyroku, ale termin ten może ulec przedłużeniu w przypadku skomplikowanego charakteru sprawy. Z powyższego wynika, że pisemne uzasadnienie wyroku znane będzie za kilka tygodni - tłumaczy sędzia Kaźmierczak.
Opinie (288) ponad 10 zablokowanych
-
2026-03-31 12:06
Opinia wyróżniona
(29)
Nie rozróżniasz anatomii zwierząt - nie strzelasz. Nie jesteś pewny celu - nie strzelasz. Nie widzisz różnicy między dzikiem, a człowiekiem - nie strzelasz. Piłeś alkohol - nie strzelasz.
- 700 22
-
2026-03-31 23:41
Jak to anatomii? (1)
- 0 5
-
2026-04-01 10:10
Anatomia - nauka o budowie ciała.
- 1 0
-
2026-03-31 16:52
Lobby myśliwskie jest trwalsze niż zmiany ustrojowe. Polowali towarzysze z PZPR, ksiądz proboszcz, lokalne MO, dyrektor szkoły, czasy się zmieniły a myśliwi ciągle trzymają sztamę ponad podziałami. Dlatego jak chcesz kropnąć kochanka żony, zostań myśliwym, zaproś biedaka do lasu i pomyl z dzikiem xD
- 15 0
-
2026-03-31 16:50
strach do lasu isc
jak taki Janusz siedzi na wiezy z karabinem i strzela gdzie popadnie - to jakies wariactwo
- 18 0
-
2026-03-31 15:39
Sędzia też myśliwy ?
- 21 0
-
2026-03-31 15:27
E tam, na trzeźwo to nie strzelanie. A strzela się zawsze tylko i wyłącznie do dzika. Tylko czasami nie wiem po co ci spacerowicze za dziki się przebierają, jest to dla mnie niepojęte.
Ostatnio w Trąbkach Miecio z Władziem poszli postrzelać, dużo nie pili, tylko po 0,7 na głowę. Władzio chciał zrobić Mieciowi dowcip i przebrał się za dzika, niestety już go z nami nie ma.- 18 2
-
2026-03-31 14:53
Mial dobrego prawnika (1)
A wyrok to kpina z wszelkich zakazów, ktore sa po to zeby nowobogacki mogl je łamać
- 25 0
-
2026-03-31 16:17
I alkoholicy jak myśliwi
- 5 0
-
2026-03-31 14:46
E tam, zostajesz myśliwym i strzelasz w co chcesz, od wilków po rowerzystów.
- 18 0
-
2026-03-31 14:34
(1)
Zabiłby żubra i tłumaczyłby się, że pomylił z wiewiorką .
- 28 0
-
2026-03-31 14:46
Nie no z sarną
- 8 0
-
2026-03-31 14:32
Omyłkowo ? Buhahahahahahahaha !
- 19 0
-
2026-03-31 12:52
Zdelegalizowac mordowanie wolnych zwierzat! A psychopaci do szpitali. (3)
- 47 6
-
2026-03-31 16:17
do kamieniołomów na Syberię
- 5 0
-
2026-03-31 13:48
a takie nieuki jak ty z powrotem do szkoly (1)
- 2 30
-
2026-03-31 16:53
Gajowy Marucha??
- 7 0
-
2026-03-31 12:42
to wtedy myśliwym jak widać niepotrzebna broń na polowania bo nic nie postrzelają (1)
- 15 0
-
2026-03-31 12:52
Może być tak jak mówisz.
- 7 0
-
2026-03-31 12:36
(1)
Pewnie celowo strzelił, bo wiedział że nie dosięgnie go kara.
- 38 1
-
2026-03-31 13:56
Oni mogą robić, co chcą. Zabić człowieka i pozostać bezkarnym.
A co dopiero chronione zwierzę.
- 23 1
-
2026-03-31 12:33
Dodatkowo typ z luneta za xxx tys pln +noktowizja itp 'myli' lisa z wilkiem... (1)
I jeszcze z obroża badawcza. Co za łajza!
- 67 3
-
2026-03-31 16:18
Kłamał
- 8 0
-
2026-03-31 12:29
a jak rozrózniasz to możnasz zabijać dla sportu tak? ? proponiję zatem polowania na ...myśliwych (2)
po uprzednim ustaleniu ,że to ludzie
- 23 3
-
2026-03-31 12:33
(1)
Wiesz co, ja nie popieram myślistwa jako formy spędzania czasu. Uważam, ze coś trzeba mieć nie halo, żeby z satysfakcją iść zabijać. Niemniej jednak wiem, że lobby łowieckie ma potężne plecy i na chwilę obecną są nie do ruszenia. Więc niech chociaż spełniają jakieś minimum, zawarte w pierwszym komentarzu.
- 42 2
-
2026-03-31 12:53
Z
- 0 1
-
2026-03-31 12:18
Tak. Tylko w odwrotnej kolejności. (3)
- 1 0
-
2026-03-31 12:27
(2)
Jestem za tym, żeby przestrzegać tych wszystkich punktów jednocześnie.
- 9 0
-
2026-03-31 12:54
Ludzie sami se kajdany na życie nakładają hahahaha wszystkiego zakazać ... (1)
- 4 21
-
2026-03-31 13:44
Jak widać niektórzy nie mają zdrowego rozsądku i ogłady, więc prewencyjne zakazy są jak najbardziej na miejscu. No chyba że lubisz być postrzelony przez wolnego myśliwego który pomyli cię z dzikiem - no cóż na temat fetyszów nie będę dyskutować.
- 10 2
-
2026-03-31 12:05
Szkoda, że lisa nie pomylił z sobą. (2)
- 61 7
-
2026-03-31 12:08
(1)
Ze sobą jak już.
- 2 2
-
2026-03-31 13:10
wypad drewniaku
wiecznie na strazy gramatyki jakby zycie od tego zalezalo
- 2 2
-
2026-03-31 12:05
A planeta płonie (7)
tak mówił pan Rafau...
- 10 35
-
2026-03-31 12:09
(3)
Co ma piernik do wiatraka? Twój komentarz nie jest pochwałą logiki i wiedzy.
- 20 3
-
2026-03-31 12:11
Zwierzeta to życie, życie na planecie (2)
A planeta podobno płonie. Czego nie rozumiesz?
- 3 16
-
2026-03-31 12:35
(1)
Tak jest, więc o co chodzi?
- 4 0
-
2026-03-31 12:40
To głąb jest
w dodatku pusty w środku
- 8 0
-
2026-03-31 14:33
(2)
Bo płonie d**ilu ! Pogoda to nie klimat !!!
- 3 5
-
2026-03-31 15:42
A civid był prawdziwy, co za ciemnota (1)
- 1 3
-
2026-03-31 16:51
sciagnij durszlak
- 1 0
-
2026-03-31 12:05
(6)
Szkoda że nie można upublicznić danych osobowych (...)
- 58 11
-
2026-03-31 12:06
(2)
Myśliwi to największa patologia.
- 27 5
-
2026-03-31 12:10
(1)
Już nie rowerzyści?
- 1 7
-
2026-03-31 12:15
Myśliwi biją rowerzystów o głowę (bez poroża)
- 7 3
-
2026-03-31 12:09
(2)
Nie szkoda - takie upublicznianie byłoby wykorzystywane do szykanowania normalnych ludzi. Twarde prawo ale prawo.
- 1 7
-
2026-03-31 12:28
Normalnych? Kto normalny pcha się do hobbistycznego ( be te przeważają) uśmiercania innych organizmów, dla własnej uciechy.
- 14 1
-
2026-03-31 12:59
typ jaki ma lunetę, noktowizor nie odróżnia lisa od wilka normalny nie jest.
Na dwa miesiące na obserwację na Srebrzysko to ta normalność, bez wódki, się okaże
- 9 1
-
2026-03-31 12:06
(1)
niech ktos sie wezmie za tych mysliwych.......
- 67 12
-
2026-03-31 22:45
Albo niech sami się za siebie wezmą.
- 0 0
-
2026-03-31 12:06
Jeżeli myśliwy nie jest w stanie odróżnić lisa od wilka
To też nie jest w stanie odróżnić człowieka od dzika i w tym przypadku powinien iść siedzieć do więzienia a jego dane powinny być opublikowane.
- 94 8
-
2026-03-31 12:06
wstyd (1)
Z niego myśliwy jak d...y trąbka. Wyrok to śmiech, sądowi pomyliło się tę?
- 69 8
-
2026-03-31 13:00
znajomy zera albo Boguckich - adwokat i prokuratorka
- 3 1
-
2026-03-31 12:06
Opinia wyróżniona
(30)
Nie rozróżniasz anatomii zwierząt - nie strzelasz. Nie jesteś pewny celu - nie strzelasz. Nie widzisz różnicy między dzikiem, a człowiekiem - nie strzelasz. Piłeś alkohol - nie strzelasz.
- 700 22
-
2026-03-31 12:08
Retoryka myśliwych: polujemy na sarny i jelenie, bo jest ich za dużo. Polujemy teraz na wilki, bo zjadają sarny i jelenie. Obrzydliwe.
- 1 1
-
2026-03-31 12:18
Tak. Tylko w odwrotnej kolejności. (3)
- 1 0
-
2026-03-31 12:27
(2)
Jestem za tym, żeby przestrzegać tych wszystkich punktów jednocześnie.
- 9 0
-
2026-03-31 12:54
Ludzie sami se kajdany na życie nakładają hahahaha wszystkiego zakazać ... (1)
- 4 21
-
2026-03-31 13:44
Jak widać niektórzy nie mają zdrowego rozsądku i ogłady, więc prewencyjne zakazy są jak najbardziej na miejscu. No chyba że lubisz być postrzelony przez wolnego myśliwego który pomyli cię z dzikiem - no cóż na temat fetyszów nie będę dyskutować.
- 10 2
-
2026-03-31 12:29
a jak rozrózniasz to możnasz zabijać dla sportu tak? ? proponiję zatem polowania na ...myśliwych (2)
po uprzednim ustaleniu ,że to ludzie
- 23 3
-
2026-03-31 12:33
(1)
Wiesz co, ja nie popieram myślistwa jako formy spędzania czasu. Uważam, ze coś trzeba mieć nie halo, żeby z satysfakcją iść zabijać. Niemniej jednak wiem, że lobby łowieckie ma potężne plecy i na chwilę obecną są nie do ruszenia. Więc niech chociaż spełniają jakieś minimum, zawarte w pierwszym komentarzu.
- 42 2
-
2026-03-31 12:53
Z
- 0 1
-
2026-03-31 12:33
Dodatkowo typ z luneta za xxx tys pln +noktowizja itp 'myli' lisa z wilkiem... (1)
I jeszcze z obroża badawcza. Co za łajza!
- 67 3
-
2026-03-31 16:18
Kłamał
- 8 0
-
2026-03-31 12:36
(1)
Pewnie celowo strzelił, bo wiedział że nie dosięgnie go kara.
- 38 1
-
2026-03-31 13:56
Oni mogą robić, co chcą. Zabić człowieka i pozostać bezkarnym.
A co dopiero chronione zwierzę.
- 23 1
-
2026-03-31 12:42
to wtedy myśliwym jak widać niepotrzebna broń na polowania bo nic nie postrzelają (1)
- 15 0
-
2026-03-31 12:52
Może być tak jak mówisz.
- 7 0
-
2026-03-31 12:52
Zdelegalizowac mordowanie wolnych zwierzat! A psychopaci do szpitali. (3)
- 47 6
-
2026-03-31 13:48
a takie nieuki jak ty z powrotem do szkoly (1)
- 2 30
-
2026-03-31 16:53
Gajowy Marucha??
- 7 0
-
2026-03-31 16:17
do kamieniołomów na Syberię
- 5 0
-
2026-03-31 14:32
Omyłkowo ? Buhahahahahahahaha !
- 19 0
-
2026-03-31 14:34
(1)
Zabiłby żubra i tłumaczyłby się, że pomylił z wiewiorką .
- 28 0
-
2026-03-31 14:46
Nie no z sarną
- 8 0
-
2026-03-31 14:46
E tam, zostajesz myśliwym i strzelasz w co chcesz, od wilków po rowerzystów.
- 18 0
-
2026-03-31 14:53
Mial dobrego prawnika (1)
A wyrok to kpina z wszelkich zakazów, ktore sa po to zeby nowobogacki mogl je łamać
- 25 0
-
2026-03-31 16:17
I alkoholicy jak myśliwi
- 5 0
-
2026-03-31 15:27
E tam, na trzeźwo to nie strzelanie. A strzela się zawsze tylko i wyłącznie do dzika. Tylko czasami nie wiem po co ci spacerowicze za dziki się przebierają, jest to dla mnie niepojęte.
Ostatnio w Trąbkach Miecio z Władziem poszli postrzelać, dużo nie pili, tylko po 0,7 na głowę. Władzio chciał zrobić Mieciowi dowcip i przebrał się za dzika, niestety już go z nami nie ma.- 18 2
-
2026-03-31 15:39
Sędzia też myśliwy ?
- 21 0
-
2026-03-31 16:50
strach do lasu isc
jak taki Janusz siedzi na wiezy z karabinem i strzela gdzie popadnie - to jakies wariactwo
- 18 0
-
2026-03-31 16:52
Lobby myśliwskie jest trwalsze niż zmiany ustrojowe. Polowali towarzysze z PZPR, ksiądz proboszcz, lokalne MO, dyrektor szkoły, czasy się zmieniły a myśliwi ciągle trzymają sztamę ponad podziałami. Dlatego jak chcesz kropnąć kochanka żony, zostań myśliwym, zaproś biedaka do lasu i pomyl z dzikiem xD
- 15 0
-
2026-03-31 23:41
Jak to anatomii? (1)
- 0 5
-
2026-04-01 10:10
Anatomia - nauka o budowie ciała.
- 1 0
-
2026-03-31 12:07
Nie da sie pomylic wilka z lisem szczegolnie jak sie jest mysliwym !, wiec to sciema ! (5)
Nawet laik rozroznia lisa od wilka i nie trzeba byc fachowcem. Znajomy jak wypije to tez mowi ze mu sie sasiadki mylą )
- 107 6
-
2026-03-31 12:10
A da się porządnie wypowiadać w języku polskim?
- 3 8
-
2026-03-31 12:15
Dzieci w podstawówce odróżniają wilka od lisa (1)
- 18 1
-
2026-03-31 16:22
Ale nie są ciągle pijane
- 4 0
-
2026-03-31 12:25
(1)
Jak się jest myśliwym, to wszystko wygląda jak dzik.
- 19 0
-
2026-03-31 13:01
po samogonie
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
