- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (156 opinii)
- 2 Znudziły się, więc je wyrzucono? Ekopatrol interweniował (81 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (533 opinie)
- 4 Gdańskie zoo świętuje 70-lecie (50 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (328 opinii)
- 6 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (366 opinii)
Prawie 4 mln zł dla bezdomnych zwierząt w Gdańsku
Rada Miasta Gdańska przyjęła uchwałę określającą budżet na działania związane z bezdomnymi zwierzętami na rok 2019. Niemal 4 mln zł zostaną rozdysponowane pomiędzy schronisko, działania w ramach dziewięciu projektów Budżetu Obywatelskiego oraz zadania realizowane przez Wydział Środowiska Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Program prowadzony przez miasto Gdańsk obejmuje przede wszystkim bezdomne psy i wolno żyjące koty.
Największa część funduszy - 3 083 248 zł - zostanie przeznaczona na realizację programu przez schronisko Promyk. Prężne działanie schroniska to możliwość sprawnego odławiania porzuconych na ulicy psów, szybkie interwencje w sprawach zwierząt po wypadkach samochodowych, zapewnienie bezdomnym zwierzętom odpowiednich warunków bytowania i prowadzenie procesu ich adopcji. W przypadku zdarzeń drogowych z bezdomnymi zwierzętami, zostaną one objęte całodobową opieką weterynaryjną. Miasto będzie poszukiwać dotychczasowych właścicieli porzuconych psów i kotów, włączać się w organizację adopcji zwierząt przebywających w schronisku.
Przeczytaj także:
Ważnym elementem programu miasta są działania związane z opieką nad wolno bytującymi kotami. Przy wsparciu opiekunów społecznych miasto Gdańsk zapewnia kotom pomoc w przetrwaniu trudnych warunków pogodowych oraz dokarmianie.
- Od 2013 r. w Gdańsku funkcjonuje Karta Społecznego Opiekuna Bezdomnych Kotów - mówi Alicja Bittner, inspektor Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Takie legitymacje ma już w naszym mieście blisko tysiąc osób. To na pewno nie wszyscy miejscy "kociarze", ponieważ Karta przysługuje tym mieszkańcom, którzy mają pod swoim nadzorem przynajmniej jeden koci domek przekazany przez Miasto. Warunkiem postawienia takiej budki jest zgoda administratora terenu, na którym miałaby stanąć. Od 2006 r. wydano już 1470 domków dla kotów: wodoszczelnych, "wielopokojowych", wyściełanych słomą. Miasto przekazywało i wciąż przekazuje gdańszczanom ok. 100 domków rocznie, a do 30 rocznie funduje także schronisko Promyk.
Uchwała uwzględnia także szeroką potrzebę przeciwdziałania bezdomności zwierząt. Miasto zapewni kastrację oraz sterylizację psów i kotów przebywających w schronisku. W wyznaczonych lecznicach weterynaryjnych będzie także możliwość nieodpłatnego oznakowania psa poprzez wszczepienie mu elektronicznego identyfikatora. Zachipowane zwierzę w przypadku zaginięcia będzie miało znacznie większą szansę na powrót do właściciela. Obecnie do programu włączyły się trzy gdańskie lecznice, w tym Gdańska Całodobowa Lecznica Zwierzyniec przy ulicy Kartuskiej 249 . Pod koniec marca do listy dołączy jeszcze kilka przychodni weterynaryjnych, a ich adresy będzie można poznać na stronie schroniska.
Miasto Gdańsk będzie także prowadzić działania edukacyjne w zakresie opieki nad zwierzętami bezdomnymi. Celem jest przede wszystkim podnoszenie świadomości dotyczącej roli opiekuna zwierzęcia i skutków nieodpowiedzialnego traktowania czworonogów. W 2019 roku miasto przeznaczy na to 20 tys. zł.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (172) 5 zablokowanych
-
2019-03-14 22:42
Opinia wyróżniona
Gdańsk *The Best* !!! (5)
Jesteście najlepsi w temacie opieki nad zwierzętami inni mogą się od was uczyć to widać na podwórkach, dokarmiane koty schludne kocie budki
Tylko ludzie, mieszkańcy jakoś jeszcze nie dorośli do przyzwoitego traktowania swoich braci mniejszych- 36 9
-
2019-03-16 17:03
Schludne kocie budki obok zdewastowanych, zniszczonych 100 letnich kamienic (2)
- 0 5
-
2019-04-03 19:44
Myśl bo myslenie nie boli , to są zupełnie inne sprawy
- 1 0
-
2019-03-17 09:11
Pajac jesteś i tyle w temacie. Jak byś płacił podatki i za mieszkanie w terminie to by na remonty było w twojej okolicy.
- 1 1
-
2019-03-15 02:27
hahaha o co ci chodzi ? (1)
- 2 2
-
2019-03-15 11:50
Chodzi o *pustaki* które nie wiedzą o co chodzi.......miaauuu
- 0 0
-
2019-03-14 18:44
Opinia wyróżniona
Otóż to (2)
Na zachodzie, każde większe miasto posiada służby "ratowników zwierzęcych" zajmujących się wszystkimi przypadkami chorych/poszkodowanych/krzywdzonych zwierząt. Dzwoni się pod jeden numer, przyjeżdża taka ekipa i dalej to już oni decydują- zwierze zawożą albo do lecznicy, albo do schroniska, i w przypadku oznak znęcania, wzywają policje. Aktualnie
Na zachodzie, każde większe miasto posiada służby "ratowników zwierzęcych" zajmujących się wszystkimi przypadkami chorych/poszkodowanych/krzywdzonych zwierząt. Dzwoni się pod jeden numer, przyjeżdża taka ekipa i dalej to już oni decydują- zwierze zawożą albo do lecznicy, albo do schroniska, i w przypadku oznak znęcania, wzywają policje. Aktualnie mamy jakiś ekopatrol straży, który przyjeżdża w zależności od tego jaki ma humor- jak usłyszą o chorym kocie który ucieka i trzeba go złapać to automatycznie zrzucają odpowiedzialność na schroniska albo fundacje. Już pominę fakt kontaktu przez dyspozytora straży który zwykle bagatelizuje jakiekolwiek wezwanie dotyczące zwierzęcia. Nigdy nie zapomne jak w środku wrzeszcza o 3 nad ranem potrąciłem lisa. Policja odesłala mnie do straży, gdzie jakiś wiejski bubek najpierw myślał że żartuje, a potem rechocząc ze śmiechu powiedział żebym tego lisa zgarnął na pobocze I nie zawracał mu głowy.
- 33 4
-
2019-03-17 19:08
Nie wypowiadaj się w temacie którego nie znasz ,a nie można pluć na Eko patrol ,bo oni mają (1)
parenaście bardzo ciężkich interwencji i są społecznikami a nie na etacie . I gdzie ktokolwiek wsadzi chorego lisa by mu pomóc chyba ,ze w twoją d*pę ,myśl bo myslenie nie boli
- 0 2
-
2019-03-19 23:44
Powinna przyjechac służba miejaka, która pomogłaby w humanitarnym uśpieniu zwierzęcia
uczmy dzieci kochać zwierzęta, będą i nas kochać gdy będziemy starzy.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-03-14 15:34
Przede wszystkim należałoby to wszystko ujednolicić (9)
Gdzie mam zadzwonić gdy widzę chorego kota z raną który utyka, jest brudny i nie daje się złapać? Dzwoniłem w kilka miejsc. Straż, schronisko, fundacje... W każdym mówili co innego:
-mam kota złapać i przywieźć,
-mam go śledzić do czasu interwencji która najszybciej przyjedzie za 4h
-nigdzie nie pojadą bo jest po 17.
-mam dzwonić na straż miejską, a skoro dzwoniłem to nie pomogą.
Powinien być jeden numer od problemów ze zwierzętami w tym mieście i tyle.- 181 5
-
2019-04-07 23:34
Wszyscy się mylicie
Są ludzie którzy są ułomni w taki czy inny sposób i są oni zależni od innych. Ale takie osoby często mają pomoc, czy rodziców czy gminy, ale zwierzęta same sobie nie poradzą. Ja np cierpię na przewlekłą depresję, ale przygarnęłam kotkę. Była wtedy malutka i zaropiałe miała oczka i ciekło jej z nosa. Poszłam z nią wtedy do weterynarza i kotka ta jest ze mną już 5 lat. Gdyby nie ja i weterynarz kotka być może by już nie żyła.
- 0 0
-
2019-03-15 13:34
Jest pogotowie weterynaryjne, spisałam numer z Internetu gdyż myślałam właśnie o takiej sytuacji (1)
- 2 0
-
2019-03-19 14:41
i oni nieodpłatnie odławiają i leczą chore zwierzęta? jakoś ciężko jest mi w to uwierzyć...
- 1 0
-
2019-03-15 02:23
Do zakładu który odłapuje wałęsające się zwierzęta. (1)
- 1 3
-
2019-03-15 13:36
Nie ma takiego zakładu
- 5 0
-
2019-03-14 21:57
Powinny wszystkie zwierzaki być chipowane Obowiązkowo !!! (1)
Dlaczego ? bo bezdomne zwierzęta to wina głupich bezmyślnych ludzi !!!
Dlaczego ? bo porzucają je na ulicy jak się już nimi znudzą!
Za taki czyn powinna być surowa kara , w tysiącach złoty !
Jak by tak było nie trzeba by było wydawać 4 baniek ! a tak za głupotę innych wszyscy się zrzucamy i wychodzi na to że to mu karę płacimy !- 21 1
-
2019-03-15 02:23
Co ty bredzisz ?
- 0 6
-
2019-03-14 19:04
"mam go śledzić do czasu interwencji która najszybciej przyjedzie za 4h"
Ja wiem, że tak to wygląda, ale umarłam :D co Pan robisz na moim podwórku? Kota śledzę :D
swoją drogą ...smutna prawda...- 26 0
-
2019-03-14 16:30
Dokładnie jestem za.
Miałam ten sam problem nie jeden raz i nikt nie pomógł..
- 29 2
-
2019-03-22 06:45
kodziarstwo kontratakuje? (1)
A dzieciom żałują 500+.
- 0 1
-
2019-04-03 20:02
Tak to możesz być Pisuarowym AA , mniej pij to rozum ci wróci , nie rozdaje się pieniędzy za nic i to nie pisowskich tylko
- 0 0
-
2019-03-16 12:55
Taką kwotę?...to chyba zależy kto działa w tej pomocy (1)
Jakaś dziwna historia...mają ci ludzie przebicie w urzędzie.
- 1 8
-
2019-04-03 19:58
przeczytaj komentarz Polka jest pod twoim , mądra ta wypowiedz
- 0 0
-
2019-03-16 09:30
Sterylizacja, sterylizacja i jeszcze raz sterylizacja (1)
- 6 1
-
2019-04-03 19:57
Po co takie bzdury wypisujesz mając zero wiedzy ,przecież to jest robione cały czas w ramach tych pieniędzy jednak
- 0 0
-
2019-03-15 10:07
a nie lepiej sterylizować? (2)
fajnie że ktoś się przejął kotkami ale systematyczne łapanie, sterylizacja i kastracja bezdomnych zwierząt zmniejszyłaby problem nowych zwierząt na ulicach a pieniądze można by wtedy przeznaczyć np na bezdomnych ludzi albo wsparcie dzieci z rodzin o trudnej sytuacji
- 8 3
-
2019-04-03 19:55
Ten twój tekst jest bardzo głupi ,sterylizacje nie są za darmo to kosztuje ,a poza tym w ramach tych pieniędzy to jest robione,
która rodzina w Polsce ma biedę gdy Pis rozdaje pieniądze oczywiście nie swoje w postaci 5OO+ ,sprawa bezdomnych to zupełnie inna sprawa .
- 0 0
-
2019-03-18 14:13
Sterylizacja jest cały czas dokonywana u bezdomnych zwierząt- z ramienia Miasta, ludzie o tym nie wiedzą, bo się nie interesują
a co do dzieci w trudnych sytuacjach....., raczej trzeba by skontrolować na co rodzice wydają 500 + ( będzie teraz i na pierwsze dziecko),
bo rodzina wielodzietna- znana mi , która ma 5-ro dzieci, jest w tak samo trudnej sytuacji jak była przed 500 + (?)
dodam, że obiady mają w szkole za darmo, podręczniki za darmo, wyprawka szkolna dla każdego dziecka od Caritasu, dodatek do czynszu, paczki przed świętami z ogólnopolskiej akcji, wózki dla najmłodszego dostali od pani z bloku obok (w super stanie+ ciuchy od niej regularnie, a są to wysokiej jakości ubranka),
chyba zła gospodarność się kłania (no i oboje rodzice palą , to koszt dziennie ok. 30 zł ) .
Moje datki idą na konkretne psy w schroniskach.- 1 0
-
2019-03-15 09:45
Zgadzam sie powinni obowiazkowo wszystkie koty strerylizowac ,bo takie marnotrawstwo przekracza juz wszelkie normy głupoty! (2)
- 9 2
-
2019-04-03 19:52
Jakie marnotrawstwo ,a koty bezdomne są sterylizowane stopniowo tylko ludzie wywalają swoje z domów , nie znasz tematu to milcz
- 1 0
-
2019-03-18 14:07
Psy i koty ze schroniska są sterylizowane,
trzeba zlikwidować pseudo-hodowle- jest tam dosłownie "nadprodukcja" zwierząt, właścicieli zamknąć na dożywocie.
Ludzie kupują tanio "rasowego" psa, a potem oddają, gdy wcześnie zaczyna chorować.
W schronisku jest duża liczba zwierząt oddanych tam po śmierci właściciela, rodzina nie umie wziąć odpowiedzialności.
Wielu ludzi wyrzuca zwierzęta, porzuca.
My- dzieci naszej mamy, gdy mama brała pieska ze schroniska, umówiliśmy się, że w razie jej śmierci będziemy się nim opiekować, mamy też swoje psy, mamy poczucie odpowiedzialności za przygarnięte zwierzęta.- 1 0
-
2019-03-15 00:08
4 mln zł dla kotów bezdomnych? (8)
XXI wiek - należy wyłapać i uśpić wszystkie bezdomne koty. Tylko przenoszą choroby.
- 14 39
-
2019-04-03 19:46
Jesteś głupi aż wstyd ,a jakie choroby przenoszą koty ,wymień chociaż jedną chorobę ,nie milcz . Zlikwidujesz koty a będą
- 1 0
-
2019-03-17 19:04
A, jakie choroby wymień chociaż jedną ,czekam ? nie udawaj ,ze nie przeczytałeś mojego tekstu
- 1 0
-
2019-03-15 08:14
Dzięki temu mniej jest szczurów
- 2 1
-
2019-03-15 07:33
Ciebie też powinni uśpić
- 5 3
-
2019-03-15 07:26
ciebie lepiej uśpić
- 7 2
-
2019-03-15 00:41
To chorych i nie szczepiących się ludzi też należy uśpić (2)
bo przenoszą choroby i inne epidemie i paskudztwa.
- 15 5
-
2019-03-15 02:28
Ludzie to nie zwierzęta ! Zapamiętaj to sobie na zawsze !!! (1)
- 3 9
-
2019-03-15 06:59
Masz racje, zwierzęta przynajmniej zabijają się z ważniejszych powodów.
- 7 2
-
2019-03-14 22:42
Opinia wyróżniona
Gdańsk *The Best* !!! (5)
Jesteście najlepsi w temacie opieki nad zwierzętami inni mogą się od was uczyć to widać na podwórkach, dokarmiane koty schludne kocie budki
Tylko ludzie, mieszkańcy jakoś jeszcze nie dorośli do przyzwoitego traktowania swoich braci mniejszych- 36 9
-
2019-03-16 17:03
Schludne kocie budki obok zdewastowanych, zniszczonych 100 letnich kamienic (2)
- 0 5
-
2019-04-03 19:44
Myśl bo myslenie nie boli , to są zupełnie inne sprawy
- 1 0
-
2019-03-17 09:11
Pajac jesteś i tyle w temacie. Jak byś płacił podatki i za mieszkanie w terminie to by na remonty było w twojej okolicy.
- 1 1
-
2019-03-15 02:27
hahaha o co ci chodzi ? (1)
- 2 2
-
2019-03-15 11:50
Chodzi o *pustaki* które nie wiedzą o co chodzi.......miaauuu
- 0 0
-
2019-03-14 22:41
XXI wiek. (3)
Bezdomne koty i psy powinny zniknąć z miasta. Koty myszy nie łapią, bo są wypasione. Psy stanowią zagrożenie dla ludzi.
- 12 41
-
2019-04-03 19:42
Zawsze tak głupie komentarze piszesz czy teraz robisz wyjątek , koty powinny być karmione by były silne i zdrowe
bo nie polują na myszy czy szczury z głodu tylko z powodu bardzo wysoko rozwiniętego instynktu łowieckiego , a prawdopodobieństwo ,ze cie pies ugryzie jest takie jak wygranie głównej nagrody totka ,a więc żadne. Mniej oglądaj telewizję która żyje dzięki sensacji ,a mózgu ci przybędzie
- 0 0
-
2019-03-19 23:50
Jest dokładnie na odwrót
- 0 0
-
2019-03-17 19:11
Głupoty wypisujesz bo widać ,że nic nie wiesz o kotach ,koty nie łowią myszy dla jedzenia tylko maja bardzo wysoko rozwiniety
- 0 0
-
2019-03-14 21:59
Ale jazda na ludzi im szkoda kasy a coraz wiecej na kociarstwo!! (4)
- 12 50
-
2019-04-03 19:38
Gdyby nie koty szczury obżarły by ci d*pę dlatego trzeba o nie dbac by były silne i zdrowe ,a walczą
ze szczurami nie z głodu tylko mają wysoko rozwinięty instynkt łowiecki.
- 0 0
-
2019-03-14 22:15
wole to, jak takim jak tobie dać. (2)
- 14 4
-
2019-03-15 08:52
(1)
Warto poznac twoja buzie, aby ci zawsze i wszedzie odmowic, gdy bedziesz w potrzebie.
- 0 4
-
2019-03-19 23:49
Własnie to ludzie niekochający zwierząt nie dostaną pomocy w starości- to do nich wróci
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.