- 1 Emilia Salach nową szefową zoo (227 opinii)
- 2 Kociak w starej wersalce trafił na wysypisko (152 opinie)
- 3 Agresywne wrony atakują ludzi (240 opinii)
- 4 Amelka: nieśmiałość uniemożliwia jej poznanie nowego opiekuna (16 opinii)
- 5 W sobotę ptasi piknik w Sobieszewie (12 opinii)
- 6 Jurata i Glutek - piękne kocięta szukają opiekunów (21 opinii)
Nie wstydź się, posprzątaj po swoim psie
Temat sprzątania odchodów po psach budzi wiele emocji i kontrowersji. Jednak czy bycie opiekunem psa, troszczenie się o niego, nie wiąże się z wzięciem całkowitej odpowiedzialności za zwierzę?
Niestety, dla części właścicieli sprzątanie po psie jest gorszące, wstydliwe i dziwaczne. Powinno być wręcz przeciwnie, bo co złego jest w sprzątaniu po zwierzaku, za którego jesteśmy odpowiedzialni?
Nie tylko względy estetyczne
W psich odchodach znajdują się pasożyty, które mogą być nosicielami różnych chorób, groźnych dla ludzi i zwierząt.
- Zakażenie nicieniami, tasiemcami oraz lamblią może być niebezpieczne zarówno dla zwierząt, jak i ich właścicieli, szczególnie dzieci. Oczywiście sprzątanie nie wyeliminuje w 100 proc. patogenów ze środowiska, ale na pewno zmniejszy ich ilość. Im dłużej kał leży na przykład na trawie, tym większe prawdopodobieństwo, że jaja pasożytów staną się inwazyjne lub że deszcz wymyje je na większą powierzchnię, co zwiększy ryzyko zakażenia ludzi i innych zwierząt - ostrzega lek. wet. Klementyna Maszewska z Trójmiejskiej Kliniki Weterynaryjnej. - Podobnie z chorobami wirusowymi, takimi jak parwowiroza. Sprzątanie nie usunie wirusa, ale zminimalizuje ryzyko zakażenia innych psów. Oczywiście pies ze zdiagnozowaną parwowirozą, absolutnie nie powinien załatwiać się w miejscach, gdzie spacerują czy przebywają inne zwierzęta.
Nie sprzątasz, dostaniesz mandat
Sprzątanie po psie to nie tylko przejaw dobrego wychowania i kultury osobistej, ale też przestrzeganie prawa. Nieistotne, czy przebywamy w Gdyni, Sopocie czy Gdańsku, po psach należy sprzątać. Potwierdzają to przedstawiciele Straży Miejskiej w Trójmieście.
- Zgodnie z obowiązującą uchwałą Rady Miasta Sopotu w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku w mieście, osoba utrzymująca zwierzę domowe zobowiązana jest do natychmiastowego uprzątnięcia zanieczyszczenia pozostawionego przez swojego pupila. Jeżeli osoba ta nie wykona obowiązku, może liczyć się z mandatem - mówi Tomasz Dusza, komendant Straży Miejskiej w Sopocie.
- Sprzątanie nieczystości po psie jest obowiązkiem właściciela/opiekuna czworonoga. Każdy, kto zlekceważy ten obowiązek, naraża się na mandat w wysokości od 20 do 500 złotych - mówi Wojciech Siółkowski ze Straży Miejskiej w Gdańsku. - Każdy samorząd prowadzi własną politykę w tym zakresie. Jeśli woreczków nie ma w Gdańsku, to niekoniecznie musi oznaczać, że nie ma ich również w Gdyni.
- Sopocki Zakład Oczyszczania Miasta obsługuje 22 dystrybutory z woreczkami. Wkłady wymieniane są raz w tygodniu. Średnie zużycie w jednym punkcie wynosi 600 szt./tydzień. Jeżeli w sąsiedztwie dystrybutora znajdują się tereny zielone (las, park, łąka itp.), zużycie woreczków jest mniejsze - mówi Elżbieta Turowiecka, naczelnik Wydziału Inżynierii i Ochrony Środowiska. - Są też kosze dedykowane psim odpadom (bez woreczków) na terenach spółdzielni mieszkaniowych. Niestety nie znaczy to, że wszyscy mieszkańcy chętnie sprzątają. Wszystko zależy od świadomości mieszkańca i jego podejścia do tematu.
Nie wstydź się być kulturalnym i świadomym przewodnikiem psa. Jeżeli wychodzisz na spacer z czworonogiem, weź ze sobą woreczek i użyj go.
Edukuj też innych. Jeżeli jesteś świadkiem sytuacji, kiedy inny właściciel nie sprząta po swoim pupilu, kulturalnie i spokojnie uświadom go i zaproponuj woreczek. Być może w ten sposób okolica, w której mieszkasz będzie czystsza, zmniejszy się ryzyko zakażenia chorobami, nie tylko dla twojego psa, ale też dla twojego dziecka i ciebie.
Miejsca
Opinie (303) ponad 20 zablokowanych
-
2019-07-09 19:01
Opinia wyróżniona
Hmm i znowu propagowanie nieprawidłowości (7)
Psia kupa na trawniku rozkłada się szybko, psia kupa w woreczku rozkłada sie latami.
I nie piszcie o ekologicznych woreczkach bo to pic . I przestańcie robić nagonkę na właścicieli psów, jak nie sprząta po nim to jego sprawa, zdaje sobie sprawę, że może dostać mandat. Przestańcie się bawić w policjantów i zajmijcie się sobą, a nie wszystkimPsia kupa na trawniku rozkłada się szybko, psia kupa w woreczku rozkłada sie latami.
I nie piszcie o ekologicznych woreczkach bo to pic . I przestańcie robić nagonkę na właścicieli psów, jak nie sprząta po nim to jego sprawa, zdaje sobie sprawę, że może dostać mandat. Przestańcie się bawić w policjantów i zajmijcie się sobą, a nie wszystkim innym dookoła, byleby tylko kogoś zaczepić ku własnej uciesze i wciskać poglądy propagowane przez media, bo taka moda . A od utrzymania porządku w mieście jest właśnie miasto, ale po co kłaść na sprzątanie, lepiej robić imprezy i parady, po których jest jeszcze więcej śmieci .- 18 41
-
2019-07-10 10:08
(3)
To nie jest moda to po prostu kultura osobista. Z twojego wpisu wnioskuję, że nie wiesz co to jest. Od utrzymania porządku po swoim psie jest jego właściciel, w innym wypadku to zwykłe prostactwo. Idąc twoim głupim, jakby nie patrzeć tokiem rozumowania to trzeba byłoby przestać zwracać uwagę na ludzi wyrzucających śmieci do lasu, parkującym na
To nie jest moda to po prostu kultura osobista. Z twojego wpisu wnioskuję, że nie wiesz co to jest. Od utrzymania porządku po swoim psie jest jego właściciel, w innym wypadku to zwykłe prostactwo. Idąc twoim głupim, jakby nie patrzeć tokiem rozumowania to trzeba byłoby przestać zwracać uwagę na ludzi wyrzucających śmieci do lasu, parkującym na miejscu dla niepełnosprawnych itd. Przecież każdy powinien się zająć sobą. Sam mam psa i szlag mnie trafia jak widzę zasr*ne chodniki bo jakiemuś prostakowi nie chce się sprzątać.
- 11 2
-
2019-07-10 12:31
Uważaj co piszesz (2)
Po pierwsze to zwracaj się do mnie na per, bo nie dorastasz mi do pięt, co widać po twojej wypowiedzi .
Po drugie to nie obrażaj osoby, której nie znasz tylko dlatego, że masz o wiele mniejszy zasób wiedzy niż ona. Piszesz o kulturze osobistej, a jak się zwracasz do drugiej osoby ? To jest przede wszystkim kultura osobista .
Po trzeciePo pierwsze to zwracaj się do mnie na per, bo nie dorastasz mi do pięt, co widać po twojej wypowiedzi .
Po drugie to nie obrażaj osoby, której nie znasz tylko dlatego, że masz o wiele mniejszy zasób wiedzy niż ona. Piszesz o kulturze osobistej, a jak się zwracasz do drugiej osoby ? To jest przede wszystkim kultura osobista .
Po trzecie ja jestem klientem miasta i płacąc podatki wymagam przynajmniej podstawowych usług od miasta. Wytłumaczę ci to jak przedszkolakowi, Kowalski kupuje mieszkanie i płaci czynsz, w który oczywiście jest wliczone m.in. sprzątanie klatki schodowej, ale mimo to nie jet ona sprzątana i Kowalski sam musi ją sprzątać, co robi niezadowolony Kowalski dalej ? Kupuje mieszkanie gdzie indziej, gdzie będzie zadowoloy z obsługi.
Także może wreszcie zrozumiesz, że od tego wszystkiego co wymieniasz do pilnowania są odpowiednie służby, za które płacisz więc nie wykonuj za nich ich pracy, chyba że ci się nudzi .- 1 15
-
2019-07-10 18:18
(1)
Po czym wnioskujesz że ci nie dorastam do pięt? Po tym że ja sprzątam po swoim psie a ty nie? To tak, możemy się zgodzić że w kwestii braku kultury osobistej i robienia syfu wokół siebie to nie mogę się z tobą równać. Zauważyłem że sporo jest takich brudasów w trójmieście, którzy przecież płacą podatki i oni nie będą sprzątać po sobie. Efekt jest
Po czym wnioskujesz że ci nie dorastam do pięt? Po tym że ja sprzątam po swoim psie a ty nie? To tak, możemy się zgodzić że w kwestii braku kultury osobistej i robienia syfu wokół siebie to nie mogę się z tobą równać. Zauważyłem że sporo jest takich brudasów w trójmieście, którzy przecież płacą podatki i oni nie będą sprzątać po sobie. Efekt jest taki: zasr*ne chodniki, śmieci w lesie, pobite butelki. Wszystko gra bo panicz przecież płaci podatki. Mamusia z tatusiem przecież nigdy nie nauczyli i nie powiedzieli że kulturalny człowiek korzystający ze wspólnej przestrzeni publicznej posprząta po sobie. No ale jak nie nauczyli to skąd ma taki osobnik wiedzieć. Najpierw to się chłopcze naucz pewnych zachowań a później wymagaj żeby ktoś mówił do ciebie per pan.
- 7 2
-
2019-07-26 13:43
A chociażby po tym, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, skąd wywnioskowałeś, że mam psa lub że jestem mężczyzną ? Nie wiesz tego, bo ty chyba w ogóle mało wiesz . A także istota mojej wypowiedzi prawi na temat ekologii, a nie na tematy, na które nieudacznie odpisujesz .
- 0 1
-
2019-07-10 13:57
Jak robi w swoim ogródku to nie moja sprawa
Jak robi w parku to moja...
- 5 1
-
2019-11-21 12:07
Ja sprzątam po swoim psie czy jasno czy ciemno,a itak mi się dostaje za innych,słyszę uwagi że pies sika na kamienie,a gdzie w końcu ma to zrobić,ludzie czy wy już tak nie lubicie samych siebie i swoje frustracje przenosicie na zwierzęta.może powinniście kupić zwierzę ,aby uśpić swoją agresję przeciw wszystkiemu co się rusza.
- 0 0
-
2020-07-28 11:40
Woreczki bio
To Pan chyba nie wie co mówi. Proszę sprowadzić bio woreczki na rynku np. Pucek są ekologiczne i rozkładają się same. Można załatwić problem a nie tłumaczyć się ze po jakiś imprezach jest syf. Wlascieli którzy nie sprzątają tez tworzą ten syf- każdego dnia a nie od czasu czasu kiedy coś dzieje się w mieście.
- 0 0
-
2019-07-09 13:01
Opinia wyróżniona
Zawsze sprzątam po swoim psie i nie wyobrażam sobie, że można tego nie zrobić! Nie ma żadnych wymówek, woreczki kupuje za własne pieniądze w sklepie, fakt ,że śmietników mogłoby być więcej no ale jakieś tam są... Za nie sprzątanie powinny być mandaty od 500zł wzwyż i egzekwowane, nie takie martwe prawo jak teraz.
- 23 8
-
2019-07-08 19:25
Opinia wyróżniona
Do właścicieli psów - nie pozwalajcie też na załatwianie się psom (sikanie) po elewacjach (7)
Nagminne zjawisko niestety - mimo, że np. 5 metrów dalej jest trawnik czy nawet wybieg dla psów to wielu nie pójdzie tam tylko tak jak idzie po chodniku to co kawałek pies 'załatwia' kolejne elewacje. Czy chcielibyście by to była wasza?
- 58 12
-
2019-07-08 19:55
popieram
dodam jeszcze: nie pozwalajcie siusiać na ławki miejskie, bo siedzenie w oparach moczu psiego to też nic miłego. Nie pozwalajmy na sikanie na ściany cz wejścia sklepów, piekarni itd. Zostaw psa odrobinę dalej, aby można było swobodnie wchodzić. Kocham psy:)))
- 17 2
-
2019-07-08 20:38
(1)
co to takiego elewacja ściana się mówi prosto i na temat a nie coś z windą wtf l2p
- 2 6
-
2019-07-09 13:29
Polecam edukację
Może słownik na początek?
- 1 1
-
2019-07-09 09:31
Z sikaniem po elewacjach doskonale radzą sobie ludzie...
...pomoc psów nie jest potrzebna.
- 12 0
-
2019-07-09 20:40
Nie pod młodymi drzewkami, sadzonkami (2)
i niech nie sikaja na osiedlach pod nowoposadzonymi drzewkami, bo nie urosną, skaranie z tymi psami!
- 0 1
-
2019-07-10 01:05
Skaranie (1)
To z takimi beznadziejnymi problematycznymi ludźmi nie lubiącymi zwierząt!
- 1 1
-
2019-07-10 09:13
zwierzęta lubię zwłaszcza psy bo są mądre ale mam alergie na głupich właścicieli którzy "nie będę bo nie i nikt mi kazać nie będzie" tym samy udowadniając, że jednak czasami pies mądrzejszy od właściciela
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2019-07-08 15:02
Wiekszosc niesprzątających po psie to przyjezdni z prowincji, gdzie do tej pory pies biegał po obejsciu (15)
i robił gdzie popadnie. Po przeprowadzce do miasta pies nadal zobowiązany jest do pilnowania obejścia i obszczekiwania wszystkiego dookoła podczas patrolu dwa razy dziennie dookoła bloku przy okazji spalenia kipa przez pana. Pan nie prowadzi psa na smyczy bo pies (jeszcze) nikogo nie ugryzł, jak pies rzuca sie na przechodnia z utytłanymi błockiem łapami to znaczy ze chce sie tylko pobawić. Kupy wiadomo że pan nie sprząta bo nie po to płaci podatki.
- 91 61
-
2019-07-08 15:56
chciałbyś (1)
- 5 6
-
2019-07-08 16:14
no tak nie jest
- 6 2
-
2019-07-08 16:54
(2)
ja mieszkam od 50 lat w 3city i nie sprzatam, mozesz mi skoczyc
- 7 34
-
2019-07-08 17:10
Idealne potwierdzenie teorii, że wiek nie zawsze idzie w parze z mądrością
- 30 3
-
2019-07-08 20:19
Pewnie nie raz stałeś po krzakach i sikałeś..( za dzieciaka tez )
Odezwał się ... Możesz i mieszkać i 100 lat .
Bez komentarza- 1 1
-
2019-07-08 20:16
Do posiadaczy psów z Jabloniowej -Gd.-Jasien) (4)
Zbierajcie po swoich psiorach kupy przy zbiorniku retencyjnym . Czy to takie trudne ?
(...)
Jeszcze widzisz ze sr* ...to patrzy(sz) dookoła czy nikt nie widzi ! -żenada .Nie mam zamiaru drzeć się ..,ze nie posprzątałeś po swoim piesku . Tu opisuje niedawno delikwenta który nigdy nie sprząta po nim . Nie będę zdradzać kto taki mądry , bo nie o to chodzi. Mam nadzieje ze przeczyta post . Dziękuje .
To tak z życia wziętego ( na co dzień )- 3 1
-
2019-07-09 06:12
Jak tam mieszkasz, albo chodzisz, to rób zdjęcia (2)
Samo robienie zdjęć jest legalne, nielegalne jest upublicznienie. Ale służbom możesz przekazać
- 2 1
-
2019-07-09 08:01
O nie powiedziałbym ze można robić zdjęcia ...
Na Trójmiasto jak zrobisz fotę to się rzucają ..
- 0 0
-
2019-07-09 09:04
Nie rób zdjęć właścicielom
Tylko psom. Te zdjęcia możesz upubliczniać do woli, a i tak wszyscy z okolicy będą wiedzieli, o kogo chodzi.
- 0 1
-
2019-07-09 09:35
Zakoniczyn
Zapraszam straż miejską nad zbiornik Świętokrzyska II i osiedla na Zakoniczynie, żniwa mandatowe gwarantowane
- 2 0
-
2019-07-08 21:23
haha (4)
polecam przejsc sie o 7-8 miedzy blokami i poogladac emerytow ze swoimi pieseczkami pod drzewami
- 4 1
-
2019-07-08 23:07
Dobrze ze piszesz/napisałeś - lukne ....
I nie będę patrzeć czy mu się spodoba czy nie.. . (...)
Miałem raz przypadek.. ze facet przy mnie niby szukał woreczek .. Oczywiście ze mu dałem .. ale po jakimś czasie znowu spotkałem i myslisz(myślicie ) ze miał woreczek . Stolec ! Nic nie miał . Pies nastał i polazł z nim dalej . Nosz myślałem ze mnie szlak trafi ( oby nie) .. Mówię do siebie : i z kogo on d**ila zrobił? ( ...) ręce mi opadły w tym momencie.- 2 1
-
2019-07-08 23:18
He! mamy taką babkę ..ledwo wyjdzie z psem nasr* przed klatka i nie posprząta .. (2)
Baba jedna..
Dlaczego ludzie na osiedlu maja zwyczaj chodzić z psami pod klatkami - drzewa itp . Lenia mają czy co?! Nie toz ze sr*jà to szczają na trawniki .., na śmietniki ..,bo inaczej nie da się tego opisać grzecznie . Ludzie to jest osiedle mieszkaniowe ! A nie wielkie WC .
Bierzesz psa i prowadzisz na smyczy ..,a nie on ciebie prowadzi !- 6 1
-
2019-07-09 11:44
nagrywajcie sr*luchów i wysyłajcie do straży miejskiej (1)
Jaki problem?
- 0 1
-
2019-07-10 11:37
Oni by musieli w krzakach siedzieć.
Bo tyle takich psiarzy jest okolicznych ( Leszczynowa,Lawendowe W., Orle Gniado )
Nie powiem ..,zarobek by mieli.- 0 0
-
2019-07-08 15:09
(7)
Nie sprzątnąć po psie to tak jakby nie spuścić wody w WC po sobie...
To jest chyba echo czasów, kiedy się nie sprzątało po psiakach czyli jakieś 20 lat temu,
Ale czy się zmieniły i nawyki treść powinny.
Bo wkurza jak się idzie chodnikiem,a na środku leży kupsko, masakra.- 132 19
-
2019-07-08 16:17
Łoooo..nie ryzykuj takich stwierdzeń, bo ludzie mają taki syf w mieszkaniach, że nie chcesz wiedzieć (1)
- 17 0
-
2019-07-09 15:03
jak lubią to niech se nawet ściany guanem pomalują ale przestrzeń publiczna jest wspólna i tu rządzą pewne zasady a jak ktoś nie pamięta to mandat 500 zł z łatwością przypomni
- 3 0
-
2019-07-08 19:01
Jeżeli podnieca cie macanie g*wna to możesz po moim psie posprzątać (1)
po to są firmy sprzątające żeby element się w tym babrał
- 2 32
-
2019-07-08 23:23
Obyś kiedyś tak nie skończył jak ten element jak napisaleś
To niech firma ,twoją szanowna d*pę podciera Z tego co wiadomo sam ja podcierasz . No sorry ale tępie matołow z takimi odzywkami .
- 11 1
-
2019-07-08 20:03
Fakt jeszcze jedno pokolenie,tak samo jak z segregacja odpadów.ja sprzatam po zwierzu choć mieszkam na przedmiesciu ale też po to by pokazać dziecku że to żaden wstyd wręcz obowiazek.
- 8 1
-
2019-07-09 08:21
Jak idę ulicą to widzę przed wszystkim... (1)
...puszki po piwie, flaszki, pety a nie kupy psie kocie czy te od ptaków.
- 0 0
-
2019-07-09 15:04
kwestia kto co zbiera to za tym się rozgląda
- 3 0
-
2019-07-08 15:12
a czym sie rozni g ludzkie od g psa? scena z dnia swira ponadczasowa (2)
- 90 2
-
2019-07-08 22:21
Piesku, posprzątaj po swoim panu!!
- 1 2
-
2019-07-09 11:59
- Panie! Co Pan robi!
- A sr*m! Jak Pani pies.
- 3 0
-
2019-07-08 15:22
(11)
Zawsze sprzątam po moim psie i jestem wściekła gdy robiąc to wdeptuję w g...no , którego inni nie sprzątnęli. Naprawdę kilka wysokich mandatów przydałoby się.
- 175 10
-
2019-07-08 15:36
mandat to się tobie należy za deptanie trawnika! (1)
- 3 40
-
2019-07-08 15:41
gdzie jest informacja że wdepnęła na trawniku?
- 27 5
-
2019-07-08 16:51
(1)
to nie wdeptuj i tyle
- 3 18
-
2019-07-09 15:05
nie umiesz sprzątać to nie sr*j i tyle - głupie co tak samo jak twoja głupia wypowiedź
- 0 0
-
2019-07-08 20:05
A najlepsze w cudzysłowie jest zimą jak zwrocisz uwagę,no co przecież nie widać a wiosną,masakra.eh
- 5 2
-
2019-07-08 22:24
I batożenie!!
koniecznie batożenie!! mandat przy tym się nie liczy.
- 2 2
-
2019-07-09 07:54
A w co zbierasz ta kupkę? W woreczek śniadaniowy? (4)
Kupka pozostawiona na trawniku zniknie po jednym deszczu. Kupka w woreczku znikać będzie dłużej. Ale ten woreczek walał się będzie po tej planecie jeszcze za tysiąc lat. I to jest ta ludzka "mądrość".
- 2 6
-
2019-07-09 08:40
dlatego (2)
Trzeba kupować biodegradowalne worki
- 3 0
-
2019-07-09 08:49
... a żeby zdrowo żyć wynieść się na inną planetę. (1)
A jakieś realne propozycje...?
- 1 0
-
2019-07-09 13:28
torebka papierowa
- 0 0
-
2019-07-09 13:27
czyli czas na toalety dla psów - g*wno na trawniku mnie brzydzi , może dlatego że nie pochodzę ze wsi, jak ktoś miał pół życia zasr*ne podwórko to się nie dziwie że mu to nie przeszkadza ba wręcz wspomnienia domu rodzinnego przywołuje
- 2 0
-
2019-07-08 15:22
Szkoda tylko, że brak śmietników .... (7)
... Gdańsk Południe, do których można potem wyrzucić worek.
Szczególnie przy chodnikach i terenach zielonych.- 94 5
-
2019-07-08 15:36
jaśnie pan niech sobie włoży do kieszeni i wyrzuci w domowym śmietniczku (2)
- 6 29
-
2019-07-08 16:08
no, marna prowokacja.. z tym domowym śmietnikiem.. (1)
mam ten sam problem. nie ma żadnych śmietników na psie ekskrementy w okolicy. jak mieszkałam w śródmieściu było znacznie lepiej, ale we wrzeszczu (górnym) nie widziałam chyba ani jednego pojemnika na psie odchody:( sprzątam i wrzucam np. na placach zabaw, a tam dramat bo kosz na śmieci jest usytuowany między ławkami... może w takiej sytuacji lepiej nie sprzątać? bo zawsze komuś coś przeszkadza... śmierdzi..
zatem zwracam się z prośbą do władz miasta o większą liczbę lub jakiekolwiek kubły na kupy naszych pupili- 16 2
-
2019-07-09 11:16
Jest kubełko w każdym śmietniku na kompost. Kupa to kompost najlepszy
- 0 0
-
2019-07-08 16:00
Wymówka.....
Bardzo typowa albo że nie ma dostarczonych przez miasto worków albo że to inni powinni sprzątnąć co za nich jeśli im to przeszkadza. Jak nie ma to nie siedź w ręce w swoim worku do domu i spuszczasz w toalecie.
- 6 14
-
2019-07-08 19:27
wymówka (2)
Spokojnie można do normalnego kosza. To nie jest odpad niebezpieczny. Do woreczka i śmiało do dzieła.
- 8 5
-
2019-07-08 19:54
(1)
Właśnie problem w tym że tzw. normalnych koszy nie ma w niektórych miejscach. W tym przoduje Gdynia wzgórze sw. Maksymiliana. Kilometry wędrujesz z kupa.
- 9 0
-
2019-07-08 22:17
Przecież ta kupa w woreczku
Więc to chyba nie problem , że przejdziesz paręset metrów
No chyba, że masz ogromne problemy z chodzeniem :)- 3 3
-
2019-07-08 15:37
Sprzatanie po psie (7)
Zawsze sprzątam po swoim psie uważam że jest to mój obowiązek, jedynym problemem jest brak dostępności pojemników na śmieci, często jest tak że są one pozamykane a klucze do wiaty mają mieszkańcy danego osiedla, ale ewidentnie w Gdańsku brakuje ogólnodostępnych koszy na śmieci bo o ile pusta butelka w ręku nie przeszkadza to bieganie z pełnym workiem i szukanie śmietnika do najprzyjemniejszych rzeczy nie należy.
- 125 5
-
2019-07-08 17:38
zgadzam się ze spostrzeżeniem. W wielu miejscach, także na osiedlach, zwyczajnie brakuje koszy na śmieci. Też często szukam, gdy chcę coś wyrzucić i kończy się na tym, że maszeruję ze śmieciem. Nic nie usprawiedliwia śmiecenia, czy nie sprzątania po psach, ale kilka koszy więcej ułatwiłoby ludziom życie.
- 25 0
-
2019-07-08 19:21
A ja nie sprzątam (5)
Jak pies się z******na chodnik albo na trawę to biorę patyk i to rozbijam na miazgę. Deszcz to zmyje i po sprawie
- 1 16
-
2019-07-08 20:16
Chyba że wcześniej ktoś wdepnie... czego Tobie życzę.
- 9 1
-
2019-07-08 20:19
a czytales u gory jakie pasozyty żyja w takiej kupie,a ty to rozgniatasz? (1)
- 2 2
-
2019-07-08 23:28
Przynosi do chałupy ...
- 0 0
-
2019-07-09 10:00
Skoro lubisz bawić się stolcem to baw się dalej, dziecku odmowisz?
- 0 0
-
2019-07-09 15:07
w średniowieczu też tak robili - pomyje za okno , resztki za okno a kupę rozganiali kijem , ostatnio natrafiłem na to samo pod akademikiem PG no ale to zrozumiałe - tam mieszka zacofane bydło ze wsi
- 1 0
-
2019-07-08 15:39
nie po to pies robi kupe, żebym ja to potem mu zabierał (6)
zwierzęta oznaczają swoje terytorium w taki sposób i nie będę pomniejszał terytorium mojego Mateusza żeby inne psy z osiedla mu je przejęły, potem nie będzie się chciał załatwić pod klatką, tylko będę musiał z nim biegać gdzieś na drugi koniec ulicy, nie ma mowy.
- 28 103
-
2019-07-08 17:11
Głupi chamski troll
- 8 3
-
2019-07-08 18:04
A u ciebie wszyscy w domu?
- 4 5
-
2019-07-08 19:32
To postaw tabliczkę
i niech se Mateusz ją nawet obsika
- 4 1
-
2019-07-08 22:18
d**il (1)
To zbyt delikatne określenie
Ewentualnie niedorozwój umysłowy- 4 4
-
2019-07-10 09:19
wystarczy stwierdzić pisiak i to wszystko co wypisałeś oznacza
- 0 0
-
2019-07-08 23:27
Oznaczają ale szczaniem .
- 2 1
-
2019-07-08 15:42
Polecam mój sposób! (11)
Jak piesek nawali, ostentacyjnie wyciągam z kieszonki woreczek, prostuję go wygładzam, powoli wsadzam rękę do środka i tak uzbrojony nachylam sie do kupy. Następnie omijam ręką to coś i udaję, że podnoszę z trawnika kupsko mojego pieska. Nastepnie ładnie zawijam pusty woreczek i odnoszę do śmietnika.
To jest metoda, zero mandatów od kilku latek- 46 151
-
2019-07-08 15:59
świetny pomysł, bende tak robić panie januszu (3)
- 8 7
-
2019-07-08 16:13
bo Janusze to mondre chłopaki!!
- 10 3
-
2019-07-08 22:25
(1)
typowo miastowa mentalność... a ja mówię, że kupa się rozkłada sama a jak dotkniesz to śmierdzi, więc nie dotykać, czas zrobi swoje
- 4 5
-
2019-07-10 09:20
tak jest na wsi - w mieście są inne zasady - po takim czasie mógłbyś się tego już nauczyć albo wracaj do siebie i ciesz się tam widokiem zasr*nego podwórka
- 0 0
-
2019-07-08 16:21
Ch. Janusz wreszcie się odkrył i pokazał jaki jest jego stan umysłu (1)
- 13 4
-
2019-07-08 16:26
zazdrościsz
- 4 11
-
2019-07-08 20:07
Jesteś deklem jakich zbyt wiele
- 6 3
-
2019-07-09 05:59
Jestes Januszem ... to wszystko wyjasnia
- 3 0
-
2019-07-09 10:53
Zawsze możesz słomą z butów zbierać przygłupi typie. Kto takie coś płodzi.
- 2 0
-
2019-07-09 13:31
(1)
a w toalecie po zrobieniu kupy udajesz że urywasz papier i że się podcierasz a tak naprawdę go wcale nie urywasz bo szkoda papieru , po prostu wstajesz naciągasz gacie i idziesz ... yhm rozumiem... nie martw się ewolucja może cie pominęła ale i kiedyś przyjdzie czas na ciebie
- 8 0
-
2019-07-10 15:47
porównanie ci nie wyszło
będzie artykuł o sr*niu w toalecie to napiszę i dodam fotkę a teraz był o pieskach.
- 0 0
-
2019-07-08 15:56
Glupi tytuł artykułu (6)
" nie wstydz się?"... Chyba tylko ktoś niespełna rozumu mógłby się wstydzić sprzątnąć po swoim psie! Kocham swojego psa i nie sprawia mi żadnego problemu sprzątnięcie po nim!!! A że potem z tym prezentem idę nieraz kilkaset metrów do kosza to inna sprawa...
- 71 11
-
2019-07-08 15:59
nie ma się czym chwalić że kupy pani nosi (2)
- 2 20
-
2019-07-08 16:17
pani? (1)
- 2 2
-
2019-07-08 20:07
Żaden facet by nie wziął przecież g*wna do ręki
- 3 6
-
2019-07-08 20:08
Fakt z koszami jest problem,
- 4 0
-
2019-07-08 22:26
(1)
Proszę tę psią kupę w woreczku wziąć i przywiązać do kija. A następnie z tym kijem uniesionym do góry iść pod jakiś urząd, sąd, na Długą czy gdziekolwiek, skandując "psia kupa! psia kupa!"
- 1 0
-
2019-07-10 09:21
chyba odór fekaliów uderzył ci do głowy
- 0 0
-
2019-07-08 16:05
Z obserwacji.,..... (15)
Wnioskuję. Zwierzęta nigdy nie nauczą się sprzątać po swoich psach. Na zwrócenie uwagi reagują agresją i mają gdzieś albo nie rozumieją że to wandalizm. Oszczane poniszczone śmierdzące elewacje, cuchnące brudne trawniki. Już mniejsze koszty
odmalować coś po graficiarzu jak codziennie sprzątać po cudzych zwierzętach.- 60 16
-
2019-07-08 16:12
ooo mocz też należy sprzątnąć... nieźle... (7)
- 9 10
-
2019-07-08 16:18
Wypadałoby... (6)
Nie szczyć komuś niemalże na wycieraczkę albo w parku bo cuchnie a poza tym niszczy elewacje. Prowadzę mały lokal usługowy i jest to dla mnie wielki problem oraz koszta jak i dla innych przedsiębiorców.
- 15 6
-
2019-07-08 16:23
przesadzasz... (5)
- 7 14
-
2019-07-08 16:24
Suma..... (4)
Czterocyfrowa za sprzątanie po cudzym psie po 7 latach to nie przesada.
- 4 6
-
2019-07-08 19:05
10.00zl to nie tak wcale dużo...
- 4 5
-
2019-07-08 22:28
(2)
12.30 z vatem!!
- 1 1
-
2019-07-09 01:28
Tak niskiego.... (1)
Poziomu to się nawet nie da komentować. Bo zawsze człowiek się będzie czuć jakby był sprowadzony w dół do twojego poziomu
- 0 0
-
2019-07-09 01:31
A ponadto.....
Zarób codziennie 10 zł na cudzego psa. A są w tym kraju ludzie którzy tak mają.
- 0 0
-
2019-07-08 17:52
(2)
Jak sobie wyobrażasz sprzątanie psiego moczu z trawnika czy chodnika? Nie wiem, przekopać trawnik czy może chodzić z mopem i zmywać chodnik?
Rozumiem, że psi mocz na miejscach takich jak elewacja budynku to przesada, ale Ty też w swojej wypowiedzi przesadzasz.- 9 6
-
2019-07-08 17:59
Chociaż czytałeś.... (1)
To co napisałem nie pisałem przecież że masz popier**lać z mopem po trawniku. Masz pilnować żeby nie szczać na budynki ani w miejscach gdzie chodzą i przebywają ludzie jak sobie pójdziesz z psem w krzaki 5 m od ulicy to nikomu to nie będzie przeszkadzać. Swoją drogą szczać na chodniku też mistrzostwo.
- 11 6
-
2019-07-08 20:18
Albo no koła czyjegoś samochodu a jak zwrócisz uwagę to obraza
- 6 1
-
2019-07-08 20:24
Sprzątać kupę- jasne, sprzątać siusiu? (1)
no i z moich obserwacji sądzę ( w Sopocie, właścicielka sklepiku), że cuchnie elewacja po moczu ludzi, którzy wracając z plaży notorycznie załatwiają się z tyłu sklepu.
Psy czasami, ale to nie śmierdzi.- 5 2
-
2019-07-09 01:18
Jeśli...
Psi mocz nie śmierdzi to czemu wyprowadzają psy pod cudze okna a nie leją u siebie. Może właśnie nie czują smrodu bo już mają naszczane w domach i się przyzwyczaili. Podobnie jak z palaczami też nie czują smrodu fajek. Ponadto nie zdarzyło mi się jeszcze żeby człowiek nasikał mi na wycieraczkę a zwierzęta z psami robią to kilka razy dziennie.
- 1 1
-
2019-07-09 08:59
Jak zwróciłem uwagę zwierzętom żeby zabrali po sobie puszki po piwie (1)
też zareagowali agresją.
- 5 0
-
2019-07-10 09:06
niektórych ewolucja pominęła - wyglądają jak ludzie ale to nadal małpy
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.