- 1 Pilnie potrzebny DS lub DT dla kotków (31 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (358 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (538 opinii)
- 4 Znudziły się, więc je wyrzucono? Ekopatrol interweniował (99 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (329 opinii)
- 6 Gdańskie zoo świętuje 70-lecie (63 opinie)
Uratowali psa na łańcuchu przed pożarem
W ostatnich dniach na Oruni doszło do pożaru łąki. Ogień zbliżał się do pobliskich zabudowań mieszkalnych. Patrolujący okolicę strażnicy miejscy wezwali strażaków i uratowali psa przywiązanego na łańcuchu do pobliskiego ogrodzenia.
Mundurowi wezwali na miejsce strażaków, jednak do czasu ich przyjazdu postanowili zlustrować najbliższą okolicę.
- Pożar rozprzestrzeniał się bardzo szybko. Gdy przyjechaliśmy, paliło się już około 50 m kw. łąki. Dodatkowo płomienie niebezpiecznie zbliżały się do pobliskich zabudowań. W międzyczasie zabezpieczyliśmy miejsce zdarzenia przed dostępem osób postronnych - relacjonuje młodszy strażnik Marta Zacharczyk, która była obecna na miejscu zdarzenia.
Pies zaplątał się w łańcuch
Na szczęście strażnicy nie poprzestali na tych czynnościach. Gdy obchodzili kolejne domostwo, zauważyli psa znajdującego się niebezpiecznie blisko ogrodzenia, do którego mógł zbliżyć się ogień.
Czytaj również: Coraz więcej pożarów traw w Trójmieście
- Na terenie nieruchomości nikogo nie zastaliśmy. Łańcuch, do którego było przywiązane zwierzę, zaplątał się na słupku od ogrodzenia i pies nie mógł się uwolnić. Cały czas charczał i nie mógł złapać oddechu. Potrzebował natychmiastowej pomocy. Udało nam się oswobodzić czworonoga. Kilka minut później na miejsce przyjechały jednostki gaśnicze - uzupełnia Zacharczyk.
Strażnicy ponownie odwiedzili posesję
Pożar udało się szybko opanować, więc nie było potrzeby przewiezienia psa do schroniska. Na wszelki wypadek strażnicy odwiedzili na drugi dzień posesję, na której przebywał pies.
- Funkcjonariusze z sekcji ekologicznej nie stwierdzili w świetle obowiązujących przepisów żadnych nieprawidłowości. Pies był zadbany, miał dostęp do świeżej wody i pożywienia, a łańcuch miał odpowiednią długość - zapewnia Andrzej Hinz z biura prasowego Straży Miejskiej w Gdańsku.
Co o trzymaniu psów na łańcuchu stanowią przepisy?
Przypomnijmy, że zgodnie z prawem pies nie może być trzymany na łańcuchu krótszym niż 3 m oraz nie dłużej niż 12 godzin na dobę. Kwestia ta została uregulowana w art. 9 ust. 2 ustawy o ochronie zwierząt.
Czytaj również: Adopcje zwierzaków w Trójmieście
Ta sama ustawa nakłada również obowiązek zgłaszania odpowiednim służbom przypadków nieprzestrzegania powyższych wytycznych.
- Osoba, która napotka porzuconego psa lub kota, w szczególności pozostawionego na uwięzi, ma obowiązek powiadomić o tym najbliższe schronisko dla zwierząt, straż gminną lub policję - brzmi treść art. 9a.
Miejsca
Opinie (168) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-23 11:00
Opinia wyróżniona
Jestem działaczem na rzecz psów bezdomnych oraz żle traktowanych i uważam ,ze do wiejskich szkół powinni (10)
wejść wolontariusze z łagodnymi psami by dzieci wiejskie nauczyć ,że psy czują ból tak samo jak człowiek , że są prawdziwymi przyjaciółmi człowieka , że można im na ucho powiedzieć wszystkie sekrety i nikomu nie powtórzą . Takie straszne traktowanie psów na wsiach to choroba dziedziczna , pradziad miał psa łańcuchowego , dziadek , ojciec i tak po
wejść wolontariusze z łagodnymi psami by dzieci wiejskie nauczyć ,że psy czują ból tak samo jak człowiek , że są prawdziwymi przyjaciółmi człowieka , że można im na ucho powiedzieć wszystkie sekrety i nikomu nie powtórzą . Takie straszne traktowanie psów na wsiach to choroba dziedziczna , pradziad miał psa łańcuchowego , dziadek , ojciec i tak po kolei ,a takie działanie w szkołach powinno przerwać tę straszną chorobę. W wiejskiej szkole ,ani w kościele się o tym nie mówi ,bo nauczycielka wiejska i ksiądz ze wsi , a poza tym księża mówią ,że zwierzęta nie mają duszy ,a więc i nie cierpią ,a ja myslę ,ze po prostu psy nie mają kasy i nic dla nich nie znaczą.,dramat
- 272 14
-
2022-03-24 14:39
Działaczu, masz problem ze zrozumieniem tekstu i jakiś problem miejsko-wiejski
- 0 0
-
2022-03-24 14:35
Orunia to nie wieś
- 0 0
-
2022-03-23 19:45
Miejskie szkoły również warto odwiedzić (2)
Nie podzielam opinii , że trzeba uświadamiać wiejskie dzieci o tym jak traktować psy czy inne zwierzęta.Dzieci miejskie również nie mają dobrego przykładu mam na myśli kupowanie psa i trzymacie go w małym ciasnym mieszkaniu w bloku , wyprowadzany 2 razy dziennie przez 5 min. Warto na to zwrócić uwagę bo psy są spasione ,pozbawione ruchu a jak stare to wytworzone za miasto do lasu.
- 7 1
-
2022-03-24 00:08
pisz na temat i nie kombinuj wsiunie , bo nieporównywalna jest ilość psów w Polsce na łańcuchach
w porównaniu z miejskimi psami,które mają nie za dobrze , dla psa nie ważna jest wielkość mieszkania ,bo i tak większość czasu w domu śpi ,ale najważniejsza jest ilość i jakość spacerów .
- 1 1
-
2022-03-23 20:59
musisz wiedzieć ,ze w miastach mieszkają też z powodu roboty wiejskie słoiki i dla nich pies nic nie znaczy ,
a psy kupują albo dla szpanu ,albo jako zabawkę dla dzieci i traktują tak samo jak ich dziadowie i ojcowie na wsi , nie znasz tematu to bierz udziału w dyskusji
- 3 2
-
2022-03-23 13:35
Być dobrym dla zwierząt - ok (1)
Ale "powierzanie" sekretów to już spora przesada. I co Ci taki pies poradzi?
- 5 8
-
2022-03-23 16:11
psycholog przede wszystkim słucha ,a poza tym nie zrozumiałeś sensu tekstu czytanego , a jest naprawdę mądry.
- 7 5
-
2022-03-23 12:55
Zgadzam sie w 100%
Bardzo mądra wypowiedź. Należy zacząć od dzieciństwa. Tlumaczyc dzieciom ,uwrażliwiać je na krzywdę .Kształtując dziecko od małego będzie wiedziało, że zwierze tak jak ludzie odczuwa strach ,ból, głód zimą na mrozieprzy minus 20 też jest mu zimno a latem przy 30 stopniach w słońcu gorąco więc woda w misce zawsze musi być. Bicie ,katowanie i metrowy lańcuch to coś co nigdy nie powinno mieć miejsca !!!Dobrze że są wśród nas ludzie którzy nie są obojętni na ich los.
- 11 2
-
2022-03-23 11:26
(1)
Tak jak babcia Wolańska ze znanego filmu? Tylko cielęcina zadnia dla pieska.
- 6 14
-
2022-03-23 12:45
Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem,
Brak empatii, ale wszystko wróci w życiu
- 10 4
-
2022-03-23 10:41
Opinia wyróżniona
(4)
Lancuchy powinny byc kategorycznie zakazane, bez wyjatku. To jest hanba, udreczenie zwierzecia, oraz jak najgorszy obraz czlowieczenstwa. Pies sluzy, pracuje dla czlowieka a w nagrode lancuch nie to jest nie do przyjecia.
- 278 17
-
2022-03-24 05:09
Są takie yorki, że byś zaraz zmienił zdanie
- 0 0
-
2022-03-23 13:59
ale nowe buty, 10ta para w szafie to juz ok? bo nie widac, z czyjej skory buty powstaly? (2)
albo torebeczka, 1na na sezon, bo trzba byc modna?
- 4 21
-
2022-03-23 14:22
Co ma piernik do wiatraka? (1)
Butów nie szyje się z psiej skóry, a idąc tokiem Twojego pokrętnego rozumowania - ale awokado w sklepie i inne produkty dla wegan z roślin, pod uprawy ktorych wycina się hektary dżungli i lasów deszczowych - to ok, bo nie widać, gdzie rosły?
- 14 1
-
2022-03-23 16:51
może nie z psiej skóry , ale z chińskiego kota
- 0 4
-
2022-03-23 10:38
(26)
Ja natomiast, oprócz oczywiście psów na łańcuchach, karałabym jeszcze tzw. ludzi, którzy wychodzą na spacer z psem do sklepu i uwiązują psa do czegokolwiek a sami czasami zapominają o swoim czworonogu. Gdyby takiego człowieczka przywiązać do czegokolwiek niech sobie kilka godzin posiedzi, to może zrozumiałby
- 30 19
-
2022-03-23 10:42
Opinia wyróżniona
(25)
To może psy puszczać luzem w całym mieście? Niech biegają, będą szczęśliwe i wolne a przy okazji niech walą kloce gdzie popadnie, niech rzucają się na ludzi - w końcu burek chce się tylko przywitać. Jestem przeciwna trzymaniu psów na łańcuchu ale nie popadajcie w paranoję.
- 42 246
-
2022-03-26 09:45
Kamil
Ty tak na serio czy leków nie wzięłaś??
- 0 0
-
2022-03-24 22:11
No szlag mnie trafi
W innych krajach jakos mozna nie trzymać psow na lancuchach, a biegajacych psow nie ma WCALE. bo nie ma zakutych lbow i patologii jaka jest na polskich wiochach. Pojedz do Niemiec, Austrii i zobacz jak mozna traktować psy. A bezpieczenstwo ludzi i czystosc ulic lepsza niz u nas.
- 1 0
-
2022-03-24 19:26
Człowiek to największy szkodnik tego świata
A może ciebie w raz z rodziną przywiązać na krótkim łańcuchu do płota!!!!!!!!! Bez jedzenia i wody!!!!!!
- 1 0
-
2022-03-24 18:46
Odpowiedzialność
Gdyby ludzie poczuwali się do odpowiedzialności za swoje zwierzęta nie byłoby tej dyskusji i tego problemu. Traktujemy zwierzęta jak rzeczy a to jest podłe...ale cóż ,najgorszym zwierzęciem na ziemi jest człowiek
- 0 0
-
2022-03-24 08:47
Hipokryzja
Hmm, ale szczury biegajace po miescie jakoś ci nie przeszkadzaja
- 1 0
-
2022-03-24 07:50
Łańcuch a smycz,to dwie różne rzeczy
- 2 0
-
2022-03-24 06:15
Odp
powinnaś się wstydzić pójdziesz do piekła oby karamavna takich jak ty padła jak najszybciej
- 2 0
-
2022-03-23 21:04
Paranoja?
Ty chyba masz paranoję. Dopisz jeszcze, że będą zagryzać biedne dzieci.
- 3 0
-
2022-03-23 20:07
Tak, lepiej puścic psa wolno nawet po mieście
niż ciebie..
- 5 0
-
2022-03-23 19:22
Czytamy że zrozumieniem.Mowa o psach trzymanych na łańcuchach na terenie zamkniętych posesji.Niech wali kloce gdzie chce,to mój prywatny teren.
- 7 0
-
2022-03-23 19:21
sam się przyczep do łancucha
pomyśl! jak ktoś ma psa to o niego dba, jest w domu lub na podwórku a to powinno być ogrodzone i tyle, nikt nie mówi o bieganiu po ulicach, nie jesteśmy wiochą tylko cywilizacją
- 8 0
-
2022-03-23 18:43
Ano
Niech psom się dzieje. A ty sobie siedź w m1. Taki twój los. 0
9- 2 0
-
2022-03-23 18:18
napisała Kamyla z okolic Kartuz.
- 2 0
-
2022-03-23 18:16
Tu chodzi o trzymanie psów na łańcuchu przy budzie, a nie na spacerze czytaj ze zrozumieniem.
- 10 0
-
2022-03-23 17:24
mam dwa psy i nie są ani na łańcuchu ani nie biegają luzem po mieście (1)
po co taki głupi tekst człowieku...
- 14 0
-
2022-03-26 20:56
Jaki rozum taki wpis
Bo co głupiemu po rozumie???
- 0 0
-
2022-03-23 16:24
Kloc, to cię zrobil
Droga panno nic
- 7 0
-
2022-03-23 15:39
Proszę wskazać, gdzie w tekście jest napisane, że psy mają biegać luzem i bez opieki. Proszę oświeć mnie trolu :D
- 25 2
-
2022-03-23 12:47
Życiowa gorycz przez Panią przemawia i nie ma to nic wspólnego z zachowaniem psów (5)
- 27 6
-
2022-03-23 14:47
(4)
A przez ciebie przekonanie o wyższości kundli nad ludźmi.
- 4 28
-
2022-03-24 06:16
Kazik
Ty jesteś kundlem długo nie będziesz musiał czekać na sprawiedliwość takich jak ty szybko ziemia zabiera
- 6 2
-
2022-03-23 21:05
.
Bo to prawda. Człowiek nie umywa się do psa. Czytając twój komentarz tylko się w tej opinii można utwierdzić.
- 10 0
-
2022-03-23 17:22
Nie ma nakazu posiadania zwierząt, jak ich nienawidzisz to ich po prostu nie bież i nie będziesz miał problemu. Miara człowieczeństwa jest to jak traktujemy zwierzęta
- 17 2
-
2022-03-23 14:57
Cały ekosystem opiera się na sieci wzajemnych powiązań, co sprawia, że żaden gatunek nie jest ważniejszy. Wszystkie są jednakowo istotne.
- 16 3
-
2022-03-23 10:58
Czytanie ze zrozumieniem , eh....
- 27 11
Wszystkie opinie
-
2022-03-23 10:38
(26)
Ja natomiast, oprócz oczywiście psów na łańcuchach, karałabym jeszcze tzw. ludzi, którzy wychodzą na spacer z psem do sklepu i uwiązują psa do czegokolwiek a sami czasami zapominają o swoim czworonogu. Gdyby takiego człowieczka przywiązać do czegokolwiek niech sobie kilka godzin posiedzi, to może zrozumiałby
- 30 19
-
2022-03-23 10:42
Opinia wyróżniona
(25)
To może psy puszczać luzem w całym mieście? Niech biegają, będą szczęśliwe i wolne a przy okazji niech walą kloce gdzie popadnie, niech rzucają się na ludzi - w końcu burek chce się tylko przywitać. Jestem przeciwna trzymaniu psów na łańcuchu ale nie popadajcie w paranoję.
- 42 246
-
2022-03-23 10:58
Czytanie ze zrozumieniem , eh....
- 27 11
-
2022-03-23 12:47
Życiowa gorycz przez Panią przemawia i nie ma to nic wspólnego z zachowaniem psów (5)
- 27 6
-
2022-03-23 14:47
(4)
A przez ciebie przekonanie o wyższości kundli nad ludźmi.
- 4 28
-
2022-03-23 14:57
Cały ekosystem opiera się na sieci wzajemnych powiązań, co sprawia, że żaden gatunek nie jest ważniejszy. Wszystkie są jednakowo istotne.
- 16 3
-
2022-03-23 17:22
Nie ma nakazu posiadania zwierząt, jak ich nienawidzisz to ich po prostu nie bież i nie będziesz miał problemu. Miara człowieczeństwa jest to jak traktujemy zwierzęta
- 17 2
-
2022-03-23 21:05
.
Bo to prawda. Człowiek nie umywa się do psa. Czytając twój komentarz tylko się w tej opinii można utwierdzić.
- 10 0
-
2022-03-24 06:16
Kazik
Ty jesteś kundlem długo nie będziesz musiał czekać na sprawiedliwość takich jak ty szybko ziemia zabiera
- 6 2
-
2022-03-23 15:39
Proszę wskazać, gdzie w tekście jest napisane, że psy mają biegać luzem i bez opieki. Proszę oświeć mnie trolu :D
- 25 2
-
2022-03-23 16:24
Kloc, to cię zrobil
Droga panno nic
- 7 0
-
2022-03-23 17:24
mam dwa psy i nie są ani na łańcuchu ani nie biegają luzem po mieście (1)
po co taki głupi tekst człowieku...
- 14 0
-
2022-03-26 20:56
Jaki rozum taki wpis
Bo co głupiemu po rozumie???
- 0 0
-
2022-03-23 18:16
Tu chodzi o trzymanie psów na łańcuchu przy budzie, a nie na spacerze czytaj ze zrozumieniem.
- 10 0
-
2022-03-23 18:18
napisała Kamyla z okolic Kartuz.
- 2 0
-
2022-03-23 18:43
Ano
Niech psom się dzieje. A ty sobie siedź w m1. Taki twój los. 0
9- 2 0
-
2022-03-23 19:21
sam się przyczep do łancucha
pomyśl! jak ktoś ma psa to o niego dba, jest w domu lub na podwórku a to powinno być ogrodzone i tyle, nikt nie mówi o bieganiu po ulicach, nie jesteśmy wiochą tylko cywilizacją
- 8 0
-
2022-03-23 19:22
Czytamy że zrozumieniem.Mowa o psach trzymanych na łańcuchach na terenie zamkniętych posesji.Niech wali kloce gdzie chce,to mój prywatny teren.
- 7 0
-
2022-03-23 20:07
Tak, lepiej puścic psa wolno nawet po mieście
niż ciebie..
- 5 0
-
2022-03-23 21:04
Paranoja?
Ty chyba masz paranoję. Dopisz jeszcze, że będą zagryzać biedne dzieci.
- 3 0
-
2022-03-24 06:15
Odp
powinnaś się wstydzić pójdziesz do piekła oby karamavna takich jak ty padła jak najszybciej
- 2 0
-
2022-03-24 07:50
Łańcuch a smycz,to dwie różne rzeczy
- 2 0
-
2022-03-24 08:47
Hipokryzja
Hmm, ale szczury biegajace po miescie jakoś ci nie przeszkadzaja
- 1 0
-
2022-03-24 18:46
Odpowiedzialność
Gdyby ludzie poczuwali się do odpowiedzialności za swoje zwierzęta nie byłoby tej dyskusji i tego problemu. Traktujemy zwierzęta jak rzeczy a to jest podłe...ale cóż ,najgorszym zwierzęciem na ziemi jest człowiek
- 0 0
-
2022-03-24 19:26
Człowiek to największy szkodnik tego świata
A może ciebie w raz z rodziną przywiązać na krótkim łańcuchu do płota!!!!!!!!! Bez jedzenia i wody!!!!!!
- 1 0
-
2022-03-24 22:11
No szlag mnie trafi
W innych krajach jakos mozna nie trzymać psow na lancuchach, a biegajacych psow nie ma WCALE. bo nie ma zakutych lbow i patologii jaka jest na polskich wiochach. Pojedz do Niemiec, Austrii i zobacz jak mozna traktować psy. A bezpieczenstwo ludzi i czystosc ulic lepsza niz u nas.
- 1 0
-
2022-03-26 09:45
Kamil
Ty tak na serio czy leków nie wzięłaś??
- 0 0
-
2022-03-23 10:39
pies na lancuchu!!! (7)
Myslalam,ze tylko zacofane wsioki torturuja swoje psy na uwiezi, a tu prosze, niespodzianka...
- 72 14
-
2022-03-23 10:41
Jaka niespodzianka? Przecież to Orunia...
- 13 3
-
2022-03-23 11:02
to ludzie o wiejskim pochodzeniu traktują tak psy ,bo u nich z dziada , pradziada tak się dzieje.
- 18 3
-
2022-03-23 12:46
ile razy strażnicy sprawdzili czy pies jest 12 godzin na łancuchu?
- 4 3
-
2022-03-23 13:31
Ciekawe czy by Pani chciała (3)
Żeby taki "wiejski" burek ugryzł Panią w nogę. Łańcuch jest dla dobra osób postronnych. Psy stróżujące niech latają w nocy i pilnują swojego terenu, ale za dnia powinny być w odpowiedni sposób odseparowane od przypadkowych osób. Właśnie po to, żeby nie ugryźć lub nie wyrządzić innej krzywdy
- 2 11
-
2022-03-23 16:15
prawdopodobieństwo ,ze ciebie pies ugryzie jest takie jak wygranie głównej nagrody w totka
- 5 0
-
2022-03-23 16:54
ciekawe czy gdyby Pan mial otwarty umysl
to wiedzialby Pan, ze wiejskiego burka mozna trzymac w godnych warunkach. Tylko bezduszni oprawcy trzymaja psa na lancuchu. Wystarczy odrobina dobrej woli, zeby zorbic mu normalne ogrodzenie, a wieczorem z nim wyjsc na spacer.
- 3 0
-
2022-03-23 16:59
Ciekawe czy gdyby Pan mial otwarty umysl
to by Pan wiedzial,ze 'wiejskiego' burka mozna trzymac w godnych warunkach!!! Czytal Pan moze kiedys, co robi lancuch z psychika, a w szczegolnosci z kregoslupem psa? Jest totalnie zdeformowany po jakims czasie. A moze Pan chcialby tak zyc? Prosze sprobowac jeden dzien, moze to nauczy empatii
- 1 0
-
2022-03-23 10:39
(2)
Brawa dla strażników!A psiakowi życzyć zdrówka i dobrego opiekuna.
- 58 7
-
2022-03-23 12:28
Ciebie też powinni spuścić z łańcucha, w końcu byś mógł majciochy uprać XD (1)
- 2 2
-
2022-03-23 12:46
Słabe
- 0 1
-
2022-03-23 10:41
Opinia wyróżniona
(4)
Lancuchy powinny byc kategorycznie zakazane, bez wyjatku. To jest hanba, udreczenie zwierzecia, oraz jak najgorszy obraz czlowieczenstwa. Pies sluzy, pracuje dla czlowieka a w nagrode lancuch nie to jest nie do przyjecia.
- 278 17
-
2022-03-23 13:59
ale nowe buty, 10ta para w szafie to juz ok? bo nie widac, z czyjej skory buty powstaly? (2)
albo torebeczka, 1na na sezon, bo trzba byc modna?
- 4 21
-
2022-03-23 14:22
Co ma piernik do wiatraka? (1)
Butów nie szyje się z psiej skóry, a idąc tokiem Twojego pokrętnego rozumowania - ale awokado w sklepie i inne produkty dla wegan z roślin, pod uprawy ktorych wycina się hektary dżungli i lasów deszczowych - to ok, bo nie widać, gdzie rosły?
- 14 1
-
2022-03-23 16:51
może nie z psiej skóry , ale z chińskiego kota
- 0 4
-
2022-03-24 05:09
Są takie yorki, że byś zaraz zmienił zdanie
- 0 0
-
2022-03-23 10:45
(3)
Kiedy w końcu zostanie zakazane trzymanie psów na łańcuchach? Jaki to problem zrobić psu kojec ogrodzony jeśli ma się podwórko? Nigdy nie zrozumiem jakim trzeba być zwyrodnialcem żeby trzymać psa na łańcuchu przy budzie?
- 156 12
-
2022-03-23 10:49
Dokladnie
jak kogos nie stac na kawalek drewnianego ogrodzenia, to niech nie bierze psa
- 25 3
-
2022-03-23 11:43
Nie wiem czy to takie super (1)
3 m łańcucha to pewnie min. 15m2 na poruszanie się. Natomiast jak zrobisz zupełnie legalny kojec 2x2 m, to zwierzak ma tylko 4m2, a wg. przepisów może tam siedzieć nawet i całą dobę.
- 17 4
-
2022-03-23 12:40
Ani jedno ani drugie nie jest dobrym rozwiązaniem
- 8 0
-
2022-03-23 10:52
To teraz właściciela trzymać na łańcuchu (1)
- 55 8
-
2022-03-23 11:05
w punkt
- 3 2
-
2022-03-23 10:57
psiak to jest psiak (47)
psy od lat byly przywiazywane do bud i nikomu to nie przeszkadzało. To tera jakas taka nagonka na to, nie wiadomo po co. Pies to pies, byle jedzenie dostał. taka prawda. on ma posesji bronic a nie byc zabawka.
- 10 124
-
2022-03-23 11:00
(6)
a jak ma ja obronić będąc uwiązanym na łańcuchu ?
- 30 1
-
2022-03-23 11:02
(5)
normalnie, długi łancuh
- 3 22
-
2022-03-23 11:46
(4)
Długi...to przed Tobą proces edukacji.
- 15 1
-
2022-03-23 12:40
(2)
prosze nie zwracac uwagi na moja edukacje. do szkoly chodzilem, po gimnazjum od razu do pracy i to uczciwej. dom mam. wy to pewnie same kawki ze starbaksa albo inne chlopy w rurkach
- 1 13
-
2022-03-23 16:16
chłopy w rurkach ci przeszkadzają buraku ale księża w sukienkach to już nie .
- 4 2
-
2022-03-23 17:06
gdybyś kiedyś nosił teczki dzisiaj nie dżwigałbyś woreczki
- 3 0
-
2022-03-24 17:39
Potrzebujesz pomocy psychologicznej?
- 0 0
-
2022-03-23 11:04
czemu się nie podpiszesz Krystian ze wsi (5)
- 23 3
-
2022-03-23 12:39
(4)
koscierzyna to nie wies - prosze sprawdzic w google
- 2 6
-
2022-03-23 12:41
Mentalnie u wielu wieś (2)
- 10 1
-
2022-03-23 12:42
(1)
moze u was. do normalnej roboty byscie sie wzieli a nie uczciwych ludzi wsiokami nazywacie
- 1 5
-
2022-03-23 16:19
co sie martwisz ,co się smucisz ze wsi jesteś na wieś wrócisz
- 2 1
-
2022-03-23 16:18
tam właśnie w Kościerzynie jest tragedia psów łańcuchowych ,zamiast siedzieć w necie daj psu chociaż wody
- 4 1
-
2022-03-23 11:05
W jaki sposób pies przywiązany łańcuchem może bronić czegokolwiek?! (7)
- 29 3
-
2022-03-23 12:38
(6)
moze. widac ze moj pies jednak bardziej ogarniety od was
- 5 6
-
2022-03-23 13:12
To trzeba cie zglosic, bo lamiesz prawo (4)
- 3 2
-
2022-03-23 13:19
ewelina mnie sie wydaje ze przesadzasz. i nie groz mi policja, bardzo cie prosze
- 3 1
-
2022-03-23 13:36
hehe..... (2)
troll was troluje a wy oszołomy dajecie się robić w ...ja ;)
- 1 1
-
2022-03-23 13:43
(1)
sam jestes trolem, prosze sie wsrzymacz takimi komentarzami
- 0 0
-
2022-03-23 16:21
po imieniu już widać żeś wsiochem (krystian ) he,he
- 0 1
-
2022-03-24 17:42
To zakładaj łańcuch i do budy. Poczujesz jak miło.
- 0 0
-
2022-03-23 11:34
"Nikomu to nie przeszkadzało"? (10)
Zwierzętom to przeszkadzało, cierpiały i cierpią, umierały znając tylko ten łańcuch. Zastanawia mnie więc, krystianie, czy w ogóle rozumiesz co piszesz. Obstawiam że jesteś lekko upośledzoną jednostką. Przez lata takie osoby jak ty były trzymane w jakichś komórkach, umierały z niedożywienia i chorób, i też "nikomu to nie przeszkadzało". Ot, taki los słabszych w prymitywnych społecznościach, jak to z czego się wywodzisz.
- 17 4
-
2022-03-23 12:37
(9)
prosze nie mowic ze jestem uposledzony, bo nie jestem. ale pies to pies. Tera jak patrze na te panusie z pieskami w torebkach to sie nie dziwie ze jest zle w polsce. u mnie w domu byl pies zawsze w budzie zarcie dostawal i nie marudzil. a tera paniusie gotuja dla pieska bo on nie je tego tamtego. sie porobilo
- 2 15
-
2022-03-23 12:43
Nie było stwierdzenia, było przypuszczenie, brak umiejętności czytania ze zrozumiem co potwierdza dalsza część wypowiedzi- nie (4)
o tym była tu mowa.
Beata- 0 1
-
2022-03-23 12:45
(3)
no najlepiej jeszcze mnie obrazac bo mowie prawde. paranoja
- 3 4
-
2022-03-23 13:28
(2)
Paranoja to twój język polski, po kropce z małej litery.... coś mówiłeś żeby cię nie obrażać bo chodziłeś do szkoły... i co zamknięta była analfabeto?
- 5 2
-
2022-03-23 13:39
(1)
pisze z telefonu dlatego male literu. a nie musze sie tlumaczyc jakiejs babie chytrej z radomia, pewnie sloik
- 1 2
-
2022-03-23 17:07
no jak masz tylko gimnazjum to rzeczywiście karierę zrobiłeś
- 0 0
-
2022-03-23 13:27
(3)
Mówiłeś coś o swojej edukacji? Może wróć do szkoły bo po polsku pisać nie potrafisz! No w sumie po co ci na wsi szkoła ...
- 1 2
-
2022-03-23 13:39
(1)
prosze mnie nie obrazac
- 1 1
-
2022-03-23 16:23
już matka cie obraziła ,że cie urodziła
- 0 1
-
2022-03-23 16:23
klechy się cieszą ,ze mają na wsi tłumoki ,bo super się nimi manipuluje dla forsy
- 0 1
-
2022-03-23 12:44
Pycha zawsze poprzedza upadek (2)
- 2 0
-
2022-03-23 13:44
(1)
najlepiej to na takiego madrego inaczej trafic, jakies cytaty z internetu
- 1 0
-
2022-03-23 14:31
No to akuratnie nie jest z internetu.
Tylko z Biblii z przypowieści Salomona: "Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha", panie mędrcze po gimnazjum.
Nie obraź się, bo się popłaczę i polecę cię przepraszać do programu "Wybacz mi".- 2 0
-
2022-03-23 14:26
ciemnogrod (3)
Pies to żywe stworzenie, a nie zabawka łancuchowa do pilnowania itp. Niestety na Polskich wsiach cały czas panuje zacofanie i ciemnogród, że pies powinien być przy budzie na lancuchu i nigdy nie spuszczany bo tak było od zawsze. Co to w ogole za tłumaczenie! powinna być przymusowa edukacja odnosnie traktowania zwięrząt!
- 10 0
-
2022-03-23 14:41
(2)
ciemnogrod - odezwala sie wielka pani z miasta - na pewno sloiki z domu jeszcze przywozisz
- 0 7
-
2022-03-23 16:26
gdyby słoiki ze wsi przywoziła miałaby takie same poglądy jak ty ,a tak nie jest, poczytaj jej opinię
- 4 0
-
2022-03-28 16:00
ciemnogrod
akurat rodowita Gdańszczanka:)
Niestety taka jest prawda nie ma się co obrażać wystarczy wybrać się na pierwszą lepszą wieś... i nie trzeba nic więcej pisać..- 1 0
-
2022-03-23 16:03
@krystian
Typowo kaszubskie podejście do sprawy
- 4 0
-
2022-03-23 22:12
Obudź serce czlowieku
Żal mi Cię.
- 1 0
-
2022-03-23 23:21
Melcia
Teija posesja to sobie pilnuj!
Zresztą miliony trzyma sie w Banku nie w domu, co ma biedny pies pilnować- 2 0
-
2022-03-24 09:35
Maja
W dzisiejszych czasach to od obrony posesji jest monitoring. a pies to żywe uczuciowe zwierzę, ale ludzie którzy tego nie wiedzą to i do człowieka są źli
Powinno się ograniczać hodowle zlikwidować bezdomność zwierząt i wtedy właścicielami powinni być tylko prawdziwi wielbiciele zwierząt.- 1 0
-
2022-03-24 09:40
Pies
Pies jest istotą żywą odczuwa ból,zimno.Nie jest żywym alarmem .Każdy wiesniak niech sobie założy alarm lub opłaci ochronę jak się tak boi.
- 2 0
-
2022-03-24 17:38
Pies to młodszy brat człowieka.
- 0 0
-
2022-03-24 20:37
Krystian.
Zacofancu ciebie na lancuch do budy żebyś odszczekał to głupotę ktoro wypisujesz.
- 0 0
-
2022-03-24 22:12
A ty siedz w lepiance
Bo od lat tak bylo.
Kiedys wsiok nie mial pradu. Wsiok to wsiok, ma na roli harowac, po co mu luksusy.- 1 0
-
2022-03-23 10:57
Dziękuję Straży Miejskiej ! Proszę, by Straż Miejska sprawdzała stan zwierząt na posesjach, gdyż w Gdańsku
jest wiele do poprawy w tym temacie
- 97 9
-
2022-03-23 11:00
Opinia wyróżniona
Jestem działaczem na rzecz psów bezdomnych oraz żle traktowanych i uważam ,ze do wiejskich szkół powinni (10)
wejść wolontariusze z łagodnymi psami by dzieci wiejskie nauczyć ,że psy czują ból tak samo jak człowiek , że są prawdziwymi przyjaciółmi człowieka , że można im na ucho powiedzieć wszystkie sekrety i nikomu nie powtórzą . Takie straszne traktowanie psów na wsiach to choroba dziedziczna , pradziad miał psa łańcuchowego , dziadek , ojciec i tak po kolei ,a takie działanie w szkołach powinno przerwać tę straszną chorobę. W wiejskiej szkole ,ani w kościele się o tym nie mówi ,bo nauczycielka wiejska i ksiądz ze wsi , a poza tym księża mówią ,że zwierzęta nie mają duszy ,a więc i nie cierpią ,a ja myslę ,ze po prostu psy nie mają kasy i nic dla nich nie znaczą.,dramat
- 272 14
-
2022-03-23 11:26
(1)
Tak jak babcia Wolańska ze znanego filmu? Tylko cielęcina zadnia dla pieska.
- 6 14
-
2022-03-23 12:45
Brak umiejętności czytania ze zrozumieniem,
Brak empatii, ale wszystko wróci w życiu
- 10 4
-
2022-03-23 12:55
Zgadzam sie w 100%
Bardzo mądra wypowiedź. Należy zacząć od dzieciństwa. Tlumaczyc dzieciom ,uwrażliwiać je na krzywdę .Kształtując dziecko od małego będzie wiedziało, że zwierze tak jak ludzie odczuwa strach ,ból, głód zimą na mrozieprzy minus 20 też jest mu zimno a latem przy 30 stopniach w słońcu gorąco więc woda w misce zawsze musi być. Bicie ,katowanie i metrowy lańcuch to coś co nigdy nie powinno mieć miejsca !!!Dobrze że są wśród nas ludzie którzy nie są obojętni na ich los.
- 11 2
-
2022-03-23 13:35
Być dobrym dla zwierząt - ok (1)
Ale "powierzanie" sekretów to już spora przesada. I co Ci taki pies poradzi?
- 5 8
-
2022-03-23 16:11
psycholog przede wszystkim słucha ,a poza tym nie zrozumiałeś sensu tekstu czytanego , a jest naprawdę mądry.
- 7 5
-
2022-03-23 19:45
Miejskie szkoły również warto odwiedzić (2)
Nie podzielam opinii , że trzeba uświadamiać wiejskie dzieci o tym jak traktować psy czy inne zwierzęta.Dzieci miejskie również nie mają dobrego przykładu mam na myśli kupowanie psa i trzymacie go w małym ciasnym mieszkaniu w bloku , wyprowadzany 2 razy dziennie przez 5 min. Warto na to zwrócić uwagę bo psy są spasione ,pozbawione ruchu a jak stare to wytworzone za miasto do lasu.
- 7 1
-
2022-03-23 20:59
musisz wiedzieć ,ze w miastach mieszkają też z powodu roboty wiejskie słoiki i dla nich pies nic nie znaczy ,
a psy kupują albo dla szpanu ,albo jako zabawkę dla dzieci i traktują tak samo jak ich dziadowie i ojcowie na wsi , nie znasz tematu to bierz udziału w dyskusji
- 3 2
-
2022-03-24 00:08
pisz na temat i nie kombinuj wsiunie , bo nieporównywalna jest ilość psów w Polsce na łańcuchach
w porównaniu z miejskimi psami,które mają nie za dobrze , dla psa nie ważna jest wielkość mieszkania ,bo i tak większość czasu w domu śpi ,ale najważniejsza jest ilość i jakość spacerów .
- 1 1
-
2022-03-24 14:35
Orunia to nie wieś
- 0 0
-
2022-03-24 14:39
Działaczu, masz problem ze zrozumieniem tekstu i jakiś problem miejsko-wiejski
- 0 0
-
2022-03-23 11:03
zadzwońcie do schoniska raniutko albo wieczorem (3)
bo pomoc nie zawsze jest potrzebna w godz pracy schronisk, a co dzieje się po godz , spróbujcie
- 6 7
-
2022-03-23 12:44
Jest tylko dyzurny kierowca- przyjeżdża
- 0 0
-
2022-03-23 17:09
jak coś zaczynasz to kończ
- 0 0
-
2022-03-24 08:11
UB
Ja bym tego bydlaka uwiozala na tydzień bez wody i żarcia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.