- 1 Jak nazwać małe kapibary? Trwa głosowanie (31 opinii)
- 2 Niewidomy Miluś szuka opiekuna (20 opinii)
- 3 Kacze rodziny w opałach. Uratowano je (11 opinii)
- 4 Szklana pułapka na wybiegu dla psów (144 opinie)
Sopocianin chce zaskarżyć zakaz wprowadzania psów do parku
Mimo zakazu wyprowadzał swojego psa na sopockie błonia, a gdy strażnicy miejscy chcieli mu wystawić mandat - nie przyjął go. Choć już raz przegrał w podobnej sprawie przed sądem, to chce zaskarżyć sopocki zakaz, powołując się na orzeczenie NSA z 2015 roku.
Jeszcze kilka lat temu teren między ulicami Bitwy pod Płowcami a Polną był zwyczajowym miejscem spacerów, także tych mieszkańców Sopotu, którzy spacerować lubią w towarzystwie swoich czworonogów. Dopiero później, gdy park zagospodarowano, w jego części pojawił się zakaz wprowadzania zwierząt.
- Sopockie błonia to nie tylko teren rekreacyjny, ale również plac zabaw. Zgodnie z uchwałą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie - zabrania się wprowadzanie psów na place zabaw. Na terenie błoni wyznaczone jest specjalne miejsce - wybieg dla psów, wyposażony w zabawki dla zwierząt. Na terenie Sopotu jest aż 12 takich wybiegów - mówi Anna Dyksińska z sopockiego magistratu.
Zaznacza przy tym, że dotyczące wyprowadzania psów interwencje straży miejskiej na terenie błoni odbywają się głównie na wniosek rodziców, którzy przyprowadzają tam - na plac zabaw - swoje dzieci.
Nie pierwszy raz sprawą zajmie się sąd
Twierdzi też, że pan Łukasz to osoba doskonale znana strażnikom.
- Sopocka straż miejska nałożyła już na tego pana kilka mandatów. W sumie dwa wnioski w sprawach dotyczących wyprowadzania przez niego psa na terenie błoni skierowane zostały do sądu. W jednym przypadku doszło już do rozstrzygnięcia, a sąd przyznał rację strażnikom, druga sprawa została skierowana do sądu w minionym tygodniu - mówi Dyksińska.
Pan Łukasz przyznaje, że faktycznie jedną sprawę dotyczącą wyprowadzania psa przegrał już przed sądem, ale zaznaczył też, że nie zamierza się poddawać, a zakaz - jego zdaniem - ogranicza swobody obywatelskie.
- Udowodnię, że jest to nielegalne, niezgodne z Konstytucją. Zresztą tak, jak nakaz prowadzenia psa na smyczy i w kagańcu. Nad psem trzeba panować - twierdzi.
Kluczowy wyrok NSA
Pan Łukasz przed sądem chce się powołać na orzeczenie Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który w 2015 roku, rozpatrując sprawę dotyczącą gminy Wołów, uznał, że zakazy wprowadzania psów do parków i na place zabaw są nielegalne.
Problem w tym, że według części prawników wyrok ten dotyczył nie tyle niezgodności samego przepisu z prawem, co umocowania prawnego uchwały wydanej wcześniej przez gminę Wołów. Są też jednak tacy, którzy twierdzą, że pan Łukasz ma szanse na wygranie sporu z miastem, gdyż całkowity zakaz wprowadzania zwierząt faktycznie może być niezgodny z Konstytucją.
Warto tu jednak pamiętać, że na sopockich błoniach zakaz nie jest bezwarunkowy - nie dotyczy on wybiegu dla psów i prowadzących przez park ścieżek.
Opinie (505) ponad 20 zablokowanych
-
2017-12-08 15:10
(10)
"- Udowodnię, że jest to nielegalne, niezgodne z Konstytucją. Zresztą tak, jak nakaz prowadzenia psa na smyczy i w kagańcu. Nad psem trzeba panować - twierdzi."
Nóż w kieszeni się otwiera...- 296 38
-
2017-12-10 16:37
Ma rację, ten pies jest bardzo dobrze ułożony .Ja też mam psa i wiem czego mogę się po nim spodziewać.
- 3 0
-
2017-12-10 10:03
Jak sobie wychowasz psa tak masz, kazdy wlasciciel zna swojego psa i jego zachowania wiec w 100 % rozumiem co twierdzi ten Pan
- 2 2
-
2017-12-08 20:15
Nóż w kieszeni się otwiera... (1)
u nożownika jak widać to typowe
- 3 16
-
2017-12-09 15:59
Raczej nietypowe.
- 0 3
-
2017-12-08 15:20
(4)
Jak kiedyś zapłaci odszkodowanie, ponieważ jego pies spowoduje wypadek z udziałem rowerzysty, czy innego uczestnika ruchu, lub zagryzie zwierze w lesie, to zobaczymy, czy będzie potrafił panować nad samym sobą, a co dopiero nad psem.
- 69 12
-
2017-12-09 09:47
Zapłaci i co z tego, jak wcześniej komuś życie zniszczy. A znając podejście do takich spraw ulotni się z miejsca wypadku zostawiając ofiarę z 'pieskiem'.
- 3 2
-
2017-12-08 15:26
To jest park, a nie autostrada dla rowerów. (1)
Jak chcą bić rekordy prędkości to won na tor! W mieście niech cyklogłupki dostosują prędkość tak, aby w każdej chwili tym złomem na dwóch kołach się zatrzymać.
- 18 42
-
2017-12-08 15:48
A kto powiedział, że rowerzysta musi wtedy szybko jechać? Wyjrzyj czasem poza świat w wersji "czarne-białe".
- 32 8
-
2017-12-08 15:42
Mój pies był tak karny, że nawet jak gonił za kotem czy za jakąś zwierzyną, to zawracał w miejscu i ruszał do mnie... najgorzej jak było ślisko to nie raz zdarzyło mu się od takiego ostrego zawracania wpaść w poślizg LOL ale to był po prostu perfekcyjnie ułożony pies... a przy okazji był w takiej kondycji, że na koniec weterynarz powiedział, że gdyby nie metryka to by nie wierzył że to 15-letni doberman, bo kondycję ogólną miał 7-8-latka
- 7 32
-
2017-12-08 23:05
A niech Ci sie otwiera, moze zostaniesz bezplodny
- 4 10
-
2017-12-08 15:01
) (18)
Z miastem Pan nie wygra.Poza tem jeśli tam jest faktycznie plac zabaf to dla higjeny dzieci psy i koty powinny mieć zakaz.Proponuję Panu wypad za miasto do lasu,piesek się wybiega i niepotrzebne będą jakieś petycje czy wnioski.Można też się przeprowadzić za miasto i piesek będzie sobie cały dzień latał gdzie chce.Żeby też ludzie mieli tylko takie problemy...ehhh.
- 211 79
-
2017-12-10 16:25
W lesie też nie można puszczać psa luzem ,może zostać zastrzelony przez myśliwego.Najważniejsze żeby sprzątać po swoim psie .Po Sopockich Błoniach latają dzikie lisy z wyleniałym futrem nie bojące się ludzi może to świadczyć że są chore i to jest ok ,a zadbany pies z właścicielem to już zło ,gdzie tu logika .
- 2 1
-
2017-12-09 10:46
... (1)
I niech szanowny wlasxciciel pieska nie zapomni o sprzątaniu kup swojego pieska.Bo nastepnym razem jak wejde w g$&no to zaloze sprawę Miastu o zakaz sr*nia na ulicach-to wbrew Konstytucji.Konstytucja jest dla ludzi a niebdla zwierząt.Uszanowanie.
- 6 3
-
2017-12-09 15:21
a jak kupkę zrobi piesek lub kotek bezdomny
- 4 2
-
2017-12-09 08:52
Uhu (2)
Pies sika 3x dziennie. To wyobraź sobie autorze 3x dziennie przejazd autem na spacer. Nierealne.
- 4 3
-
2017-12-09 10:02
(1)
To kup sobie chomika
- 6 2
-
2017-12-09 12:44
A chomik nie sika?
- 2 1
-
2017-12-09 12:34
idac tym torem proponuję aby rodzice wyprwadzili sie poza miasto - pociechy beda higienicznie bawic sie calymi dniami na wlasnym podwórku.
- 5 2
-
2017-12-08 15:35
(2)
To jest jakiś absurd żeby do PARKU nie można było wchodzić z psami... Nie chodzi o konstytucję, ale o zdrowy rozsądek. W końcu parki są po to właśnie żeby tam z psami chodzić.
- 24 59
-
2017-12-09 04:36
nie nie są (1)
- 10 5
-
2017-12-09 08:53
Jasne że są.
To dzieci też nie wpuszczać do parku bo chodzą i trawę depcze i jeszcze wrzeszcza . Nikogo nie wpuszczać najlepiej.
- 11 7
-
2017-12-08 17:17
Gołębiom też zakaż latania (3)
bo przecież mogą niehigieniczne nasr*ć dziecku na głowę. U nas jak zwykle zabiera się za problem od d*py strony. Zamiast pilnować aby właściciele sprzątali po swoich pupilach to wydaje się zakaz i problem z głowy. A że kot-śmietnikowiec czytać nie umi a w piaseczku się zes*ać lubi najbardziej to już nieważne.
- 17 8
-
2017-12-09 03:25
Gołąb s*ał by mniej, gdyby ludzie nie dokarmiali. (1)
Jak widzę d*bila co w środku lata dokarmia gołębie, to aż krew zalewa. Co on ma w głowie?
- 13 2
-
2017-12-09 04:35
no ludzka głupota, jest u nas syf bo ludzie syf robią, ale oni o sobie myślą dobrze...żenada
- 3 2
-
2017-12-08 21:40
Pogłowie ptactwa skutecznie reguluje mój kocur. Nawet kawki się wyniosły.
- 3 6
-
2017-12-08 19:33
a dzieci za miastem się bawić nie mogą
- 7 4
-
2017-12-08 15:42
A może wypadzik z dzieckiem za miasto?
- 19 11
-
2017-12-08 15:06
(1)
W lasach nie można psa puszczać bez smyczy
- 49 0
-
2017-12-08 15:36
jak pies nie jest ułożony tzn. nie przychodzi na każde wołanie właściciela, to nie powinno się go puszczać bez smyczy tam gdzie może zagrozić innym lub zwierzynie - czyli w lesie.
- 19 4
-
2017-12-10 14:00
Typ ma coś z głową
- 4 0
-
2017-12-08 20:07
(1)
Wystarczy posprzątać po swoim pupilu.Dla nie których ludzi pies to jedyny " członek rodziny":-)
- 4 0
-
2017-12-10 13:38
Kogo to obchodzi ze jesteś bez rodziny? Nawet prawo chrześcijańskie mówi ze rodzina to szczęście i obowiązek.Jak nie mogłaś sobie dopasować wielkości to cierp.
- 0 0
-
2017-12-08 17:50
(2)
Ci którzy piszą negatywnie o psach to po pierwsze źli ludzie psy są wspaniałe a tym którzy pluja na Pana Lukasza i czworonogi to życzę z calego serca aby znaleźli się w takiej sytuacji wyobraźmy sobie ze są ci wszyscy krytycy w gorach w zimę na nartach i zrywa się lawina przysypuje ich i wtedy co?Tylko pies szkolony jest w stanie ich odnaleźć pod śniegiem życzę wam tego a może zmienicie swoje parszywe zdanie o psach.
- 10 11
-
2017-12-10 13:32
Nie porównuj psa szkolonego pod względem ratownictwa do kundla sr****go po chodnikach i parkach.
- 0 0
-
2017-12-08 21:05
Jasne
Uratuje nas tylko pies, który po sopockim parku biega luzem bez kagańca, straszy ludzi i sr* gdzie popadnie.
Co za ludzie?!- 5 2
-
2017-12-08 16:35
(2)
Popieram Pana z psem! Skoro sąd najwyższy wydał taki wyrok to dlaczego miasto go nie przestrzega? Pan płaci podatki i utrzymuje ten park jak każdy inny obywatel więc dlaczego idąc z psem miałby mieć zakaz wstępu?
- 8 28
-
2017-12-10 13:23
Ja tez płacę podatki i nie chcę chodzić po psich gów**ch. Rozumiesz głąbie.
- 0 0
-
2017-12-10 09:37
Ale Sąd Najwyższy wydałinny wyrok - doczytaj człowieku
wyrok wydał w innym aspekcie.
- 1 0
-
2017-12-10 09:10
Jacy jesteśmy ? (1)
Problem jest.I powinno się tworzyć miejsca gdzie czworonogi pohasają sobie.Niektórzy radzą ,że las jest takim miejscem.Nie ma zgody.Las ma swoich lokatorów a psy dewastują leśne środowisko.
- 3 0
-
2017-12-10 10:34
Las dewastuja ludzie a nie psy. Popatrz na ten syf przy wejściach smieci i nic więcej. Człowiek to największy wróg natury niedługo i w lesie beton wyleje. Odwal się od psow.
- 1 0
-
2017-12-10 10:15
Boże
Ale jesteśmy zawistnym,wściekłym narodem....komentarze straszne.
- 3 0
-
2017-12-08 16:50
(1)
Wszelkie tabliczki z zakazem wprowadzania psów są postawione niezgodnie z prawem! Wyrokiem Sądu Najwyższego jest ustanowiony zakaz stawiania takich tabliczek i nakazuje on usunięcie już istniejących! Takie mamy prawo ustanowione w naszym kraju i czy to się komuś podoba czy nie absolutnie nikomu i nigdzie nie wolno zakazać wejścia z psem!
- 6 16
-
2017-12-10 09:38
Ale Sąd Najwyższy wydał inny wyrok - doczytaj człowieku
- 0 0
-
2017-12-08 16:49
W miastach powinien być zakaz trzymania psów (6)
- 30 23
-
2017-12-08 22:57
Popieram (2)
miasto to nie miejsce dla psów. Wychodzę przed blok, już czort z trawnikiem, ciemno i na chodniku oczywiście włażę w g.wno.
Po drugie mieszkanie to nie miejsce dla psów. Dla czego ludzie krów albo owiec nie trzymają w blokach? Albo kury ostatecznie lub świnki? Przedmieścia spoko, jak ktoś daje się załatwiać psu na swoim trawniku.- 7 3
-
2017-12-09 09:01
Blok to nie miejsce dla dzieci (1)
Powinien byc zakaz posiadania więcej niż 1 szt. dzieci w 2 pokojowych mieszkaniach. To niehumanitarne. Dzieci tylko na przedmieściach.
- 2 2
-
2017-12-10 09:23
Szkoda że nie było tego zakazu kiedy ty byłeś dzieckiem.
Dziś mielibyśmy spokój a i chodniki byłyby czyste.
- 0 0
-
2017-12-09 09:47
Nie. Nie powinno być takiego zakazu.
Niewolnicy uwiązani w głupie prawo.
- 3 0
-
2017-12-08 16:50
(1)
Psów sie nie trzyma... pies jest członkiem rodziny!
- 13 9
-
2017-12-08 23:16
Taaak ty też jesteś członkiem.
- 6 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.